fredag 1 maj 2009

Valborg och mitt barndomshem

Vi hade en jättetrevlig valborg, grillade med några här i byn och gick sen på brasan. Maten blev jättegod, vi hade stekta aborrefiler (hur stavas det egentligen?) till förrätt som vi hade på tunnbröd men citron och dillmajonäs, det blev supergott. Sen åt vi grillat kött och kyckling, potatissallad som vi hade gjort av mandelpotatis, fetaost, ruccola, soltorkade tomater och rödlök. Till det hade vi vitlöksbröd och såser. Sen blev det kladdkaka och glass till efterätt. Åt så magen stog i fyra hörn! Blev inga bilder tyvärr.

Här är några bilder på vårens framfart.
Den översta bilde
n är tagen den 16/4 och den undre den 1/5 dvs idag...














Nu säljer dem mitt barndomshem på hemnet. Det här huset byggde min pappa och farfar i slutet av 70- talet. För mig betyder det många lyckliga minnen. Mina föräldrar sålde huset 1989 då vi flyttade till stan och då var huset rött med vita knutar. Inne i huset var det vit panel i hallen och vita tapeter i köket med furu köksluckor, modert och ljust just då. Men kolla in huset nu!! Dem har förstört det, för det är såå fult!!! För det första så har dem målat det blått och sen är det skrikiga färger inuti på väggarna. Köksluckorna är i en ful blåfärg...jag ni kan kolla själva. Man blir riktigt ledsen när man ser det...
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/413861


Idag fyller min mamma 56 år, så vi skall dit på kalas. Grattis mamma!!
..och ha det bra ni andra med, föressten!

1 kommentar:

  1. Jadu, ibland undrar man vad vissa har för smak.. tror absolut att det var snyggare innan som du beskriver det.

    SvaraRadera