fredag 29 maj 2009

Oscar på upptäcksfärd, och ett drinktips..

Vi har haft en härlig fredag. I morse kom svärmor i hit och åt frukost med oss. Mannen och svärmor for sedan ut och röjde lite i rabatterna så nu är det så fint där. Vi käkade lunch och Ida lekte så bra med kompisen T. Linus kom hem och gick över till sin kompis.

Ute var det soligt och vi har grejat på en hel del. Oscar sov, men sen vaknade han och satt i sin vagn och tuggade på ett leksak.

Sen körde han runt i gåstolen på uppfarten. Spanar in pappsen som spolar med vattenslangen..

Måste spana in sin omgivning lite...

Sen upptäckte han buskarna och for dit som ett skott...

Det var tydligen jättespännande..

Måste smaka om dem där sakerna går att äta...

Kanske kan man slicka lite på dem och se om de är goda...

Tänk vilken ny värld som öppnas för Oscar nu! En massa att upptäcka..

Eftersom Oscar kan äta gröt och annat nuförtiden så kan man unna sig en sån här...
4cl Absolut Ruby Red (grapefrukt)
Jokk tranbärsjuice
Lime
Massor av is
Mumsigt!
Barnen har önskat schnitzel till middag så det tänker vi äta ikväll. Här håller Ida på att panera köttet för fullt...

Sen åker vi iväg till några kompisar och fikar ikväll. Vi skall semestra ihop så vi måste styra upp planerna :)
Linus har jag tvingat att gå på discot som är ikväll. Han var en gång när han var sex år, och blev sedan "avskräckt" så ikväll har jag tvingat dit honom igen. Jag tycker han måste ge det en chans till.....elaka mamman som jag är ;) Han älskar att dansa, så jag tror att han kan ha kul om han bara går dit.
Ha en bra fredag, kram från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar