lördag 30 maj 2009

28 grader varmt och en massa insekter!

Men vilken sommarvärme vi haft idag. Helt otroligt! Kolla 28,1 grader ute, så himla skönt! Men vi hade typ invasion av småkryp och andra läskiga saker så ett tag var jag mest inne för huvva vad jag hatar alla insekter som kommer fram nu..


Oscar har har premiärbadat i en balja ute idag, det tyckte han var jätteskönt. Men sen blev han snabbt varm igen, så då fick han vara inne för där var det "svalare"...
Ungarna har sprungit i vattenspridaren mest hela dagen...

Det nya nu är tydligen att ha vattenspridaren på studsmattan. Här har Linus och en kompis kul. I bakgrunden hörs Ida som är lite sur för att hon inte fick vara med...
Den här bilden tog jag ikväll kl 22:45, då var det 23 grader varmt ute, fåglarna kvittrade och himlen var ljus och klar. Ida hade lagt sig, men kom upp och satt i en solstol och mös med mig en stund. Ute luktar det gräs, syren, och blommande hägg. Ingen av oss ville riktigt gå in...

Jag hoppas inte ni tycker jag är tjatig med mitt "åhh så fint det är ute" ..och "så ljust det är", och "jag älskar våren" osv. Det är bara det att jag är verkligen en vår och sommarmänniska! Jag lever liksom upp efter att ha gått i en dvala hela långa vintern. Så lugn, bara lugn, i vinter igen lär jag sitta och beklaga mig som vanligt :)
I morgon är det morsdag, tror ni man vågar hoppas på frukost på sängen...?
Kanske om jag skriver det med fet text på bloggen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar