söndag 3 maj 2009

Vårtecken i trädgården och bekännelser...

Vi letar efter vårtecken i trädgården...

1. Nästan ingen snö kvar..

2. En ny grill är inköpt ( köpte den på Rusta, tycker den är superbra)..
3. Lite blommor håller på slå ut i rabatten..
4. Vad är det här för äckligt?, jo det är faktiskt rabarber som håller på att komma upp..

5. Rhododendron har knoppar..blev tvungen att fråga maken vad busken hette :))

6. Mera knoppar på en buske som jag glömt namnet på, jag kan ju inte veta allt :)
7. Syrenbusken har knoppar...( den kunde jag)
8..... och sist men inte minst titta vem som har fått komma hem från vinterförvaringen, vår hypermoderna husvagn!!


Åtta vårtecken, det var inte illa va!!!

Sen har jag en bekännelse att göra...
Jag är fast i Singstar träsket!!
Jo, jag vet att vi knappast är de första att ha Singstar men våra barn har inte varit så intresserade förrän nu... och jag måste säga att jag är nog mest intresserad :)
Jag har dessutom alltid älskat ABBA, ända sen jag var liten. Min första skiva, som jag köpte när jag var en liten flicka var en ABBA-skiva så gissa om jag gillar den här...
Idag har vi haft veckans fjärde kalas som var för svärmor som fyllde jämt! Grattis, grattis säger vi!!
Nu börjar en ny vecka, vi har varit långlediga och haft kalas i flera dagar, men i morgon blir det ordning och vardag igen. Känns nästan lite skönt faktiskt, för det har varit intensiva dagar ett tag nu. Till veckan får vi leva på potatisavkok eller något annat magert tror jag, och mycket promenader måste det bli också. Nu finns det inga ursäkter längre, nu blir det att köra hårt mot hårt!!

2 kommentarer:

  1. Shit att ni fortfarande har snö :P Här kunde man gå runt i t-shirt och shorts för ett par dagar sen, var 25 grader varmt och solsken. Idag regnar det visserligen och ligger väl runt 10 grader men ändå ;P

    SvaraRadera
  2. Snö in my ear ! Jisses cooolt snö... fast det är ju lite norr ut... Vi har vare i Sälen vid Midsommar och då ser man i fjällen finns det snö kvar.. En midsommar så kasta vi snöbollar.. =)

    SvaraRadera