måndag 4 maj 2009

Nu längtar jag...

(varning för lite äckligt inlägg)

Alltså nu längtar jag tills Oscar kan sitta! Men det är nog ett tag kvar för han blir som en fällkniv om han sitter utan stöd. Helst vill han ju bara stå hela tiden, men idag så tänkte jag att han är ju faktiskt bara just fyllda 5 månader, så han borde kunna ligga och leka på en filt..

Gick väl sådär måste jag säga...se själva!

Att ligga på filt är inte Oscars grej helt enkelt.

Jag har varit på föräldramöte ikväll. Jag kan säga att Oscar stal showen, minst sagt.

När rektorn skulle prata så skulle Oscar göra typ skrikljud hela tiden. Han var inte missnöjd eller så utan han ville bara höras. Sen försökte han göra allt för att få suga på stolsryggen framför oss :)

Efter det ville han bli ammad så jag fick flytta mig längst ner i lokalen i ett hörn och försöka göra det lite diskret, men han slafsade och glufsade så flera vände sig om, och sen åt han så glupskt att han satt i halsen två gånger och hostade länge, högt och ljudligt.

Sen var det lugnt en stund, och så blev han jätteorolig och ville stå i mitt knä hela tiden, jag märkte att det var något på gång. Några minuter senare sket han på sig så hela lokalen fnissade och en hemsk odör spred sig i rummet. Jag fick försiktigt smyga ut och byta på honom.

När jag kom tillbaka så höll alla föräldrar på med en uppgift som de skulle göra tillsammans. Oscar passade då på att spy ner mig, spy ner sig själv två gånger och sen spydde han en rejäl blaffa på golvet efter en stund också. Han var totalt nerspydd och jag som hade en svart tröja hade gulvit barnspya fulla axeln och armen :/

Fröknar sprang hit och dit och torkade efter oss. Jag kan säga att både han och jag "stank" spya!! Gissa vem som var snabbast ut därifrån mötet när det var slut.

..på onsdag har jag nästa föräldramöte, jag tror Oscar får stanna hemma. Det blir nog lugnats så!

1 kommentar:

  1. Hahaha, kanske är bäst att han får vara hemma som du säger ;) Men det är ju bra att han kan roa sig med att vända på sig när han ligger på en filt iaf. Sophia kommer bara halvvägs och ligger i någon sjuk position med huvudet så det ser ut som att hon håller på att bryta nacken, vid det laget är hon skitförbannad och jag har försökt vänta ut henne flera minuter för att hon ska lösa det själv men till slut pallar jag inte se henne ligga sådär längre så jag hjälper henne lite på traven så hon kommer upp på mage och då blir hon tyst direkt :P Men men, det kommer väl antar jag, en vacker dag kommer man väl önska att hon var sådär liten igen så hon inte ens kunde vända på sig ;P

    SvaraRadera