fredag 15 maj 2009

PARTAJ!! ..och lite annat svammel förståss..

Jag älskar den här årstiden och de ljusa vårkvällarna! Kolla in den här bilden som jag tog 23.30 igår ikväll. Trots att marken är mörk så är himlen fortfarande ljus. Så "himla" :) härligt!!


Här kommer lite bilder från gårdagen. Linus pelar brännboll på skolan. Vi hade tur med vädret som var soligt men dock lite blåsigt...




Här kommer lite bilder från förskolans dag. Ida med piratkläder eftersom det var båt tema i år. Idas farmor har gett förskolan en hel kartong med tyg, och av detta så har varje barn gjort en bild som sedan syddes ihop till ett stort lapptäcke. Det fick bli ett segel till båten.


Ida pekar på sin bild (det går att klicka på bilden om ni vill se större).

Ida målar utomhus..



Lite gott fika bjöds det på också. För både föräldrar och barn.



Sen var det dags för uppträdande med sång, även detta på tema båt. Alltid lika gulligt att se små barn sjunga :)


Igår var vi också och vaccinerade Oscar. Det gick bara bra, dem stack honom i varsitt ben samtidigt, och visst grät han men det gick fort över. I natt har han varit febrig och sovit oroligt och Ida vaknade upp i morse super förskyld.

Ikväll skall mannen på fest med sitt jobb, och jag skall på fest med mina jobbarkompisar. Lite typiskt när man går ut för första gången på minst sex månader så skall man lämna sjuka barn till barnvakterna. Men det går säkert bra, det får vi hoppas.

Det känns sååå kul att få en barnfri kväll!! Vet knappt hur man beter sig med bara vuxna, och än mindre vad man har på sig. Ikväll skall jag i alla fall partajja, dricka vin, äta gott och sen åker jag och sover hos mamma, där Oscar kommer att vara. Wihieeee!!! Längtar, men det känns alltid lite oroligt också...

Mmmm... :)

Ha en bra fredag allihopa, kram från mig.

3 kommentarer:

  1. Ha det så jättekul, man behöver en barnfri kväll då och då! ;)

    SvaraRadera
  2. Ha superduperkul ikväll. Det låter jättehärligt. Ta det lugnt med spriten bara, man tål inte så mycket längre. ;-)

    Jag blir avis som sjutton, för min sambo är borta hela helgen, så jag har verkligen barnhelg, fast om två helger skall jag bort också på möhippa, då skall umgås och dansas och ha kul.

    SvaraRadera
  3. Va härligt att du kommit ut.. hahahaa hur lät det dära då ?? Man behöver ju sådant.. svänga om och bara slippa lite barnprat m.m--
    Tjohej !

    SvaraRadera