måndag 11 maj 2009

Klättervägg och Kolmården

Igår var det avslutning på Sportacademy som Linus gått hela vintern. Det var en massa aktiviteter, fotboll, bandy, studsmattor, korvgrillning och klättervägg för att nämna några.

Linus började genast att spela fotboll med ett gäng ungar, och Ida som hade varit på dansen ville prova på klätterväggen. Ser ni vad högt uppe hon är! Hon hade lite problem att nå alla grepp men i övrigt var hon som en spindel på väggen.

På kvällen var vi och hälsade på min morbror som fyllde år och sen åkte vi och köpte pizza på vägen hem. Min favvo är en med banan och curry :)

Några kompisar kom hit och vi bokade 3 nätter i Norrköping i juli, så nu blir det Kolmården i sommar. En liten nätt resa på sisådär 85 mil enkel väg! Får hoppas att det går bra att köra så långt med Oscar, men jag tror att vi skall boka någon övernattning halvägs så blir det inte så långt på en dag.

Här skall vi bo ( http://www.elite.se/sv/hotell/norrkoping/grand ) och om man bokar mer än 50 dagar i förväg så får man 50% rabatt. Dessutom ingår frukost, middag till barnen, gratis barnfilm och en överaskning till dem när man kommer. Jag tror det kommer att bli bra.

I veckan är maken ledig och båda barnen är hemma idag också pga av att det var planeringsdag på skolan. Jag tror vi skall passa på att vara ute, för idag skiner solen.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar