måndag 18 maj 2009

Sommarvärme, potatis och ett boktips

Vilka härliga dagar det har varit nu. Det har ju varit sommarvärme ute!

Igår hade Ida sin stora dansuppvisning som kalv och nog blir man stolt när man ser vad hon kan. Efter åkte vi direkt till Linus fotbollsmatch och även där fick man bli stolt som en tupp. Vad man blir glad när det går bra för ens barn :)

Här är lite bilder från idag, Oscar är stencool i sin gubbkeps...

Maken har satt potatis idag, så här är det tänkt att det skall växa fina mandelpotatisar som man kan äta i sommar..
Kolla vad fort det går nu, den här bilden med Linus på broräcket är taget den 16 april...
..Och kolla en månad senare den 18 maj...

Bilden nedan är tagen 23 april, snön ligger kvar...
..och den undre bilden är tagen den 18 maj, ingen snö och grön gräsmatta..
Mycket hinner hända på en månad.
Nu har jag börjat på en ny bok, nu läser jag den här. Den är riktigt bra faktiskt.


Mannen jobbar kväll så jag har alla tre barnen själv. Skall laga lite mat och sen försöka börja städa ur husvagnen. På torsdag åker vi på premiärturen för i år. Skall bli spännande och se vad Oscar tycker om att sova i husvagnen också.
Nä, nu är det dags för middag! Blir en otroligt avancerad middag tror jag, köttbullar och makaroner :)
Men först låter det som att Oscar behöver mat för nu börjar han "ropa" efter mig.
Kram på er!

1 kommentar:

  1. Hur söt får man va !!! Supercool i sin Gubb kepa ! Nu i skrivandes stund så SPÖREGNAR det här.. ååååh så tråkigt....
    Ha de bäst !
    // Johanna

    SvaraRadera