torsdag 14 maj 2009

Shopping, pirater och ärtsoppa

Kastar in ett litet inlägg i farten. Idag händer en massa saker. Först skall Oscar vaccineras på förmiddagen, sen skall vi på förskolans dag med en massa aktiviteter kl 13 idag och framåt. Efter det så skall vi besikta min bil och sen blir det hem och käka middag. Ikväll har båda barnen fotbollsträningar, så dagen lär blir fullspäckad.

Här är Oscars nya skor. Söta va! Det är bara det att jag köpte dem nästan små. Han sov i vagnen och jag har nog inte insett att han har vuxit. Jag tyckte att jag tog så stora skor, och så är dem nästan för små. Får väl köpa ett till par sen..


Köpte lite sommarkläder också till Oscar på HM. Linne och Shorts..

..och två linnen till. Här nedan ser ni dem...





Så här såg Ida ut i morse. Hon är pirat idag på förskolans dag. Hon vägrade både pirathatten, ögonlappen och de andra piratsakerna som vi har hemma. Det dög inte till fröken kräsen.
Vi var på en jätterolig piratfest i somras (alltså jag och mannen) så hos oss finns det mycket piratgrejor. Men det skall ju duga också ;)


Ikväll blir det riktigt husmanskost hos oss, för nu håller jag på koka ärtsoppa. Tänkte äta det och pannkaka ikväll. Jag gillar faktiskt ärtsoppa jättemycket. Men det skall vara timjan i den och så vill jag ha en stark senap till. Det är väl vuxenpoäng om något, att man hellre äter ärtsoppan än pannkakorna!



Nu skall jag kolla till soppan, duscha och sen hasta iväg på BVC så Oscar får den där sprutan. Vi får hoppas att det kommer att gå bra.
Återkommer lite mer senare, kram på er!



2 kommentarer:

  1. Wohooo.. fullspäckad dag i alltså..
    Känner igen mig.. uuh ibland tar de aldrig slut..
    Såg att du har en sladdoman där hemma oxå... Julia är likadan.. Full Rulle med gåstolen till det man inte ska peta på =)
    Ne ska fixa till mig de tsom går.. Så höres vi !
    Kram !

    SvaraRadera
  2. Helluu.. jag köper dekorplast
    finns i färghandeln... Superkul..

    SvaraRadera