fredag 8 maj 2009

Tänder, mat och annat svammel...

Jag har inte gått och dött efter jag repade vår bil :) Det vara bara det att igår var en pissdag och det var kallt och dåligt väder så det kändes inte läge att blogga bara..

Idag är det bättre däremot :)

I morse bestämde sig Ida för att den andra lösa tanden skulle ut, så hon vickande på tanden framför spegeln en lång stund och plötsligt var den loss. Så nu är hon ännu stoltare med två gluggar i nederkäken. Nu ser hon ut som en riktig sexåring...

Vi var och flängde runt i dag och storhandlade mat och kläder till barnen och gjorde en massa ärenden, bla hämtade jag ut den här på Lindex. En massa bra saker till Oscar fanns däri, blöjor, haklappar mm. Gratis är ju alltid trevligt :)

..och apropå tänder så var jag och hämtade ut min nya natt tandställning. Jag har en för att jag har andningsuppehåll på natten, snarkar och har mig. Jag har haft en förut som jag aldrig har använt, men nu fick jag en ny som skall vara bekvämare. Så ni kan ju förstå hur snygg jag är när jag ligger med den här lilla saken i munnen på kvällarna :)
Man fick välja färg och eftersom dem redan är så fula, så tänkte jag att jag tar en lila så blir den ännu fulare..hahaha...tur att man redan är gift för inte är man snygg direkt! Får väl se om jag kommer att ha den..


Till middag hade jag gjort en massa skålar med kyckling, bacon, olika grönsaker, oliver, bröd mm och så fick man plocka ihop sin egen sallad. Så här såg min tallrik ut, en massa gott...


..och så här såg Idas ut! :)
Jaja, huvudsaken alla är nöjda!


Avslutar med en bild på Oscar som sitter brevid mig nu och gnäller och tycker att jag är tråkig.
Vi har gjort en paus i smakisarna och Oscar har nästan helt slutat att kräkas, så antagligen var hans mage inte riktigt mogen för sånt än. Vägde Oscar på BVC i veckan också, vid 5 månader och 1 vecka vägde han drygt åtta kilo och var 67.5 cm lång. Han följer sin kurva fint.



Tack förresten för alla gulliga kommentarer som ni lämnar till mig! Om jag hade en egen tv-show så skulle ni får vara med direkt ;)
Nu skall jag masa mig till köket och röja, det är disk överallt och maskinen är full också. Varför är det jämt så föressten fast man diskar undan hela tiden känns det som?
Ha en bra fredagkväll, kram kram!




2 kommentarer:

  1. Jag vill också ha vårt paket från Libero snart! :P

    SvaraRadera
  2. Jag hämtade också min låda igår, alltid roligt att få gratisgrejer. Bolloen har redan använts här hemma.

    Här blir det inte heller smakisar till bebis, då det är 39 graders feber igen, skall nog låta storebror vara hemma ett par veckor från förskolan, så att hon kan få bli frisk.

    SvaraRadera