söndag 24 maj 2009

Tillbaka från Ansia

Nu är vi tillbaka från vår lilla husvagnstripp. Konstigt är det men det är skönt när man åker iväg, och skönt när man kommer hem igen. Jag gillar ju campinglivet, för det är avkoppling för mig. Hemma så håller jag alltid på med något, men när vi är ute med husvagnen så kan man bara vara. Ta promenader, grilla, surra med kompisarna...inte en massa måsten.

Köpte en ny Webergrill innan vi for, visst är den liten och söt!

Vi åker ofta iväg med kompisar som har husvagn. Den här gången var vi tre familjer. Sex vuxna, åtta barn i varierande ålder och fem hundar! Så snälla och väluppfostrade hundar att jag hade kunnat ta hem allihopa!

Här ser ni dem..











När man åker iväg så här flera familjer så har barnen alltid någon att leka med. Man märker knappt av barnen, dem cyklar runt, spelar fotboll, brännboll, är på någon av campingens lekplatser eller har vattenkrig...



..eller så har dem kul med sånna här cyklar. Linus i blå tröja.



Det var ju premiärtur för Oscar att sova i husvagnen och det var inga problemo att ha med sig honom. Här sitter han i förtältet...
Nånting har hänt med Oscar i helgen, kanske behövde han ett miljöombyte för plötsligt började han äta mat! Han åt en halv banan, han har ätit pastasnäckor och majs och när vi kom hem så åt han en stor portion gröt. Han sitter och gapar och jag fattar ingenting.
Så skönt om jag äntligen kan börjar trappa ner på ammningen, för på slutet har det varit ganska jobbigt att amma så ofta.
En gladskit som alltid! Här sitter Oscar och leker. Bilden ljuger lite för det ser varmt och skönt ut men det har i själva verket varit lite halvdåligt väder, sol ibland och regn ibland. Här är det dock sol en stund.


Solhatten fick vara på i några minuter innan det började regna..


Jag har en massa fler bilder att visa men det får bli en annan gång. Skall försöka köra en tvättmaskin och sen hoppa in i duschen själv. Måste duscha av Oscar också som skall fota sig i morgon.
Må så gott tills vi ses igen!
Kramis från mig.

3 kommentarer:

  1. Hallojsan Uwis ! Kom ner till Bolärnge så ska jag bjuda på Key Lime Pie och en massa goda drinkar.. Plats för husvagn har vi på gården de e bare o packa ner man o barn =)
    Visst är det skönt att byta miljö...
    O oscar blev glad i maten.. ja det är något i luften tror jag.. =)
    Kram..

    SvaraRadera
  2. Hej vad bra att ni hade en trevlig tur. Miljöombyte är oslagbart.
    Mat smakar aldrig så bra som ute, gött att Oscar fattat det.

    Ha det gött!

    SvaraRadera
  3. Borta bra men hemma bäst, tack för i helgen. Kramis

    SvaraRadera