lördag 9 maj 2009

Barnskrik och symaskin

Idag när jag vaknade upp var det grått och mulet och kallt. Inget vidare väder för en utedag. Men det gjorde inte så mycket för vi hade bestämt oss för att städa här hemma, vilket verkligen behövdes.

Så här ser det ut från mitt sovrumsfönster idag, grått och tråkigt.


Ida hade kompisen T här och tjejerna lekte jättebra ihop. Här leker dem med varsin mobiltelefon.

De leker ofta att de är två tjejer som skall flyga till Stockholm och så river de ut alla kläder ut Idas byrå och packar ner de i väskor som de sedan bär omkring.

Tunikan som Ida har på sig köpte jag på Ica Maxi igår för 29 kronor!! Halva reapriset var det, ibland kan man verkligen fynda.
Efter städningen så skulle jag ta mig an en del syprojekt som har legat över mig, bla så har jag typ en halv meter för långa gardiner i sovrummet så de behövde fållas upp. Jag hatar verkligen att sy!! Jag skurar hellre toaletten med en tandborste eller rensar avloppet, än att jag syr. Jag blir på dåligt humör direkt.

Jag hann väl sy typ 1 cm sen tjorvade undertråden och jag kände hur irriterad jag blev direkt. Mannen som känner mig alltför väl (och som hade en femma i syslöjd i skolan) sa bara åt mig att lämna allting, och sen tog han över.

Han sydde upp gardinerna på ett kick och sen sydde han en kappa till Linus rum efter mina anvisningar! Vilket teamwork vi var, jag nålade och strök och han sydde! Det gick hur bra som hellst. Så i fortsättningen så får han sy har vi bestämt, det blir nog bäst för husfridens skull :)


Här är några bilder på Linus som var ute i alldeles för lite kläder. Lekte nån sorts krigslek med en kompis...








..och så här låter Oscar hela tiden nu. Han skriker, och han gör det jämt, typ 20 gånger i timmen! Han är inte arg eller så han bara skriker. Hoppas han kommer på nåt nytt ljud innan jag blir döv :)



Ja, det var lite från oss.


Ha det bra alla ni i cyberrymden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar