torsdag 28 maj 2009

Fram med maten..fort!!

Det går bättre och bättre för Oscar att äta gröt och lite annan mat. Favoriter är risgröten med banan och morots och potatispure. Men är Oscar hungrig då får man inte mata för sakta! Maten skall komma i en jämn ström hela tiden och får han vänta en millisekund för länge då kan han surna ihop. Men vem skulle inte göra det när det gäller något gott :)

Kolla får ni se vad sur han blir när jag matar lite för sakta...



Igår var vi och storhandlade och nu har jag köpt majskrokarna som alla pratar om. Skall bli kul att se vad Oscar tycker om dem.

Köpte även den här filen som blivit lite av en favorit. Vanilj- passionsfrukt, supergod och dessutom bra för magen. Den kan jag verkligen rekomendera :)

Barnen har varit på fotbollsträningar och nu ligger Linus och läser saga för Ida. Mannen kom precis hem efter att ha varit på bio. Det blir ju inte alltid så att vi kan gå tillsammans, så då får man dela upp biokvällarna lite.

Det luktar verkligen sommar ute nu, nyklippt gräs och syrener som blommar. Så härligt det är! I morgon är vi alla lediga utom Linus som måste till skolan. Så himla skönt med fredag i morgon! Det ser ut att bli fint väder så man får passa på att vara ute. Kanske grilla något gott och dricka lite vin i morgon kväll. Mmmmm.. jag älskar den här tiden på året och jag vill aldrig börja jobba, jag vill vara mammaledig jämt!!

1 kommentar:

  1. Den filen måste jag testa, gillar passionsfrukt starkt.
    Blommande syrener är verkligen skolavslutning för mig.

    Jag kan dessutom avslöja att Elin inte reste sig själv, utan bara kämpade. Det sista hjälpte jag till, men man vet ju aldrig när de kan. Gå kan hon gärna vänta ett par månader till med.

    SvaraRadera