tisdag 26 maj 2009

Åhh en sån daag! :)

Jag hade en sån bra dag igår! Var först och fotade Oscar på atelje Sandro, så nu gäller det bara att välja ut vilka kort som vi skall göra förstoringar av.

Efter det så åkte jag hem och hämtade Ida och kompisen T. Solen lyste och tjejerna hade picknik ute.

Vi har inte hunnit klippa gräset än, det kanske syns ;)

..och apropå klippa, inte kan man tro att Ida är alldeles nyklippt. Luggen hänger i ögonen, men hon bestämde sig för att spara ut den, och då får man se ut så här ett tag.
Det var riktigt soligt och skönt. Oscar fick vara med på picknicken...

Döm av min förvåning när han plötsligt kunde sitta själv. Han satt i ungefär en halv minut så här, och jag som trodde att han inte alls kunde sitta! Fort går det när de lär sig nåt nytt.

Vad är det för grönt och konstigt tänkte nog Oscar när han kände på gräset..
Oscar är livsfarlig i vagnen just nu, han snurrar runt och busar så man kan aldrig lämna honom när han är vaken. Min lilla rackarunge!

Hahaha..kolla vilken blick han har, full av bus!

Det har verkligen exploderat av liv i trädgården de senaste dagarna. Björkarna har slagit ut.

Rabarberna har kommit upp ordentligt. Kanske dags för en rabarberpaj snart :)

Kring dammen blommar det för fullt. Vi har fortfarande inte rensat där, nu måste vi ta tag i det där....

På kvällen åkte jag och en kompis och såg "Män som hatar kvinnor" och såå bra den var!! Jag gillade den jättemycket, nu längtar jag tills nästa film kommer!

Hemma hade mannen haft det kämpigt med Oscar som hade skrikigt som en tok vid läggdags. Oscar vill ju gärna snutta på mig innan han sommar och igår fick han ju inte det eftersom "tankbilen" var på bio, så då blev det lite jobbigt. När jag kom hem så sov han i vagnen så tillslut så fick han acceptera att mamma inte alltid är tillgänglig.
Lycklig blir man i alla fall av att åka iväg sådär för en kväll. Nu har jag fått lite energi att ta tag i vårt hem som håller på att förfalla. Snart biter väl dammråttorna mig i tårna :)
Ha det bra och kram från mig!

1 kommentar:

  1. Tjaba Bruden...
    Va skönt med en break i vardagslivet..
    Man behöver ladda batterierna.. Gå på låg varv är ju ingen höjdare heller..
    Jag o GabboBabbo på AFF var på långprommis igår.. Uuuh snackaom att jag kände det i bena igår.. uuhuh så jag är lagom mör i benen.. men skönt!
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera