onsdag 13 maj 2009

Sladdmannen och eget ansvar.

Nu blir någon av er snart den 500:e besökaren här på min blogg. Grattis till dig! (eller så är det mamma som varit inne 500 gånger ;)

Igår var en ganska vanlig dag, var hemma och pysslade lite. Hämta Ida och kompisen T på dagis, var ute och krattade, var med barnen i lekparken mm.

Oscar har kommit på att han faktiskt kan styra gåstolen och igår hittade jag honom alldeles tyst bakom en byrå. Han hade kommit på att man kunde rycka upp en sladd som sitter fast i en adapter på väggen. Där satt han och gnagde på sladden och var jättenöjd och glad. Titta själv!

Hahaha..avslöjad din lilla busunge! :)

Det var ingen fara att han skulle få ström i sig, men jag tycker i alla fall inte om att han biter på sladdar så gissa om han blev sur då han blev av med sin roliga leksak. Den tyckte han var superintressant...

Kolla vad klantig jag är, skulle stryka en gardin. Värsta brännmärket på underarmen :/



Jo, föressten igår så fick Linus cykla hem från skolan själv för första gången. Gissa om han var stolt. Vi hade inte sagt någon tid utan han skulle komma hem när han ville så hela eftermiddagen gick jag och undrade om han var på väg hem. Vid 16.30 behagade han komma hem, så stolt och glad.
Idag har vi bestämt en tid då han skall cykla hem, så att jag inte behöver gå och vänta hela dagen.
På morgonen så följer vi honom fortfarande eftersom det är mer trafik då. Jag tycker ibland det är en svår balansgång mellan att ge barnen sin frihet och låta dem växa, och samtidigt inte utsätta dem för risker. Detta är ett litet test nu för att se om han klarar av att hålla tiden, meddela fröken att han åker hem, hålla reda på nyckel osv. Jag tror säkert det går bra.
Nu skall jag göra mig i ordning för föräldrafika på dagis och lite annat som sker idag. Kan berätta mer sen och visa Oscars nya skor också. Kram, kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar