torsdag 30 april 2009

Studsmatta, grönt hår och 100 kronor fattigare..

I går fick ungarna äntligen ta fram studsmattan, lyckan var fullständig! Ida hoppade och hoppade..

(Det går att klicka upp bilderna om ni vill se dem större)

Som ni ser så är nästan hela gräsmattan nu snöfri, bara lite snö fläckar kvar här och där..

Bara för några dagar sedan hade vi snö ända fram till huset, det har gått otroligt fort det senaste dagarna med snösmältningen...


Eftersom mannen i huset mestadels är ledig (pga av att det går så dåligt för hans jobb) så har det blivit lite senare kvällar hos oss, man är ute och krattar och grejar i trädgården. Det är ju så ljust ute nu också.
Oscar sitter i sin vagn och kikar på vad vi gör, han blev 5 månader igår. Grattis min fina lilla gubbe!


I går tog vi fram den här leksaken, jag tror den heter "svingboll". Linus och några kompisar spelade nästan hela kvällen.
Barnen var till frisören igår och Linus hade halva håret blått och halva håret grönt efteråt :) Såg lite roligt ut!
Här ser ni hans gröna sida..

Killarna kämpade hårt...



Äsch..det gick inget bra, tyckte Linus. Här ser ni att han är blå och grön på huvudet..



Nä, nu jädran är det nya tag...
Oj, bollen snurra in sig. Det är inte så lätt det här..


Ida hittade en fin sten som hon målade på. Det syns inte på bilden, men hon hade röda slingor i håret igår..


Så här ser det ut på vår baksida just nu. Jag slog vad med mannen för några dagar sedan om hur mycket snö det skulle finnas på åkern på valborgsmässoaftonen. Han sa att det inte skulle finnas en snöflinga kvar och eftersom det typ var en meter snö kvar, så sa jag att det visst skulle vara snö kvar på åkern på valborg!....hmmm.. det verkar som att jag har förlorat vadet, för det är nästan helt bart.
Snön ni ser är den snö som rasat från taket på vårt hus, och den är alltså på vår gård ,och inte på åkern. Så nu är jag 100 kronor fattigare ;(

Under snön hittade vi Idas stavar som vi letade tidigare i vinter. Jag skrev om det i ett tidigare inlägg.
Om ni vill se hur det såg ut då så kan ni läsa här..
Nu är det valborg och vi skall grilla med några kompisar och sen gå till brasan, så jag skall baka kladdkaka och göra potatissallad
Får passa på att önska er en bra valborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar