tisdag 21 april 2009

Laxrosa och Bumbo

Mina bröst ser ut som två vändstekta ägg just nu :) .Detta efter att ha ammat Oscar varannan timme i några dygn. Han har inte varit nöjd och ersättning vägrade han ta, gröten går väl i litegrann men inga mängder. Känner mig såå trött, hoppas det vänder snart!

Därför kommer det bli en lugn dag idag. Jag och Oscar badade tillsammans i badkaret i morse. Så mysigt att vara bara han och jag! Bebisar är ju för gulliga då dem är nakenfisar...

Berättade jag föressten att jag hittade en Bumbo på blocket för ett tag sen? Oscar har inte rikigt gillat den eftersom man måste sitta då.. och sitta är ju urtrist när man är 4 månader för då vill man bara stå :)

Korta stunder går bra i alla fall..




Skulle tvätta Oscars pyjamasar och då råkade en röd handuk följa med så nu har han två pyjamasar som går åt det laxrosa hållet....vem påstod att killar inte kunde ha rosa ;)
Ha en bra tisdag!

2 kommentarer:

  1. Hmm en sån där ställning kanske hade varit bra att ha till Sophia med när hon sitter i sin bumbo.. just nu står den mest på diskbänken så får hon sitta med när jag diskar och lagar mat :P Jobbigt att han vill amma så mkt.. jag försöker komma på någon hållbar plan för att börja trappa ner på ammandet redan, men det är så svårt att få någon koll på hur ofta hon äter, det är lite olika från dag till dag. Och sen när man är så van vid att amma fritt så hinner hon knappt bli ledsen innan man plötsligt sitter där och ammar igen, utan att riktigt ha tänkt på det :P

    SvaraRadera
  2. Igår var jag också zoombie, men idag är jag pigg och glad igen. Elin sov helt ok inatt, åt "bara" två gånger och sambon var ändå uppe vid 5, så jag sov ut ända till 06.30.
    Du skall se att du också får en bra natt snart, tillsammans med våren som snart kommer tillbaks, så att du också får energi.

    SvaraRadera