fredag 24 april 2009

Gardiner, gardiner och lite annat..

Idag har jag varit som en Duracell kanin och städat hela huset, svabbat och torkat och bytt gardiner. Jag som trodde vi hade hyfsat rent hemma men nehej då! När vårsolen lyser in genom fönstren så ser man att vi bor i ett råttbo...ett hem helt täckt av damm och fingeravtryck och kladd precis överallt!!

I sovrummet så hade vi innan bruna panellängder men där hänger nu vita skira sommargardiner och det bruna överkastet är utbytt till ett vitt. Jag gillar att det är samma sorts bladverk på tapeten som på gardinen...



Här är från vardagsrummet, glömde ta en före bild, men innan hade vi mörkgrå hissgardiner och grå och vita kuddar och svarta ljuslyktor. Lite dålig bild eftersom det var så svårt att fota i motljus, men nu är det vita hissgardiner och kuddar och ljuslyktor i vitt och grönt, det blev ljust och sommrigt..
Vilka härliga dagar vi har haft nu, riktigt skönt!! Mina vita bleka fötter har fått kommit ut ur vinterskorna och är nu lyckligt barfota i ett par luftiga skor. Dem här skorna är Crocs som min mamma har köpt i Thailand, och dem är perfekta att ha hemma när man springer ut och in hela tiden.


Ida har tvättat sin cykel, så skönt att vara utomhus utan jacka, tyckte hon. Ser ni i bakgrunden att vi fortfarande har snö men att gräsmattan skymtar fram närmast huset..

Oscar sover lite bättre på nätterna nu igen. Han börjar bli mer och mer medveten om sin omgivning och har också börjat bli lite "rädd" för nya ansikten. Fortfarande är det mammas mjölk som gäller för honom men vi fortsätter lite med smakisar, majspure gillar han har vi märkt.
Lite bilder på honom i gåstolen som han gillar eftersom han skall stå hela tiden...



Nu skall jag ta det lite lugnt och mysa med barnen, de har längtat till fredagsmyset och Ida har valt att vi skulle äta färsk annanas och popcorn framför tv:n i kväll. Inget godis till mig ikväll alltså, man kan ju inte vara sämre än barnen ;)

2 kommentarer:

  1. Usch jag har lite gardinångest måste jag erkänna. I ettan har vi inga gardiner för vi har så få fönster så det är bättre utan för maximalt ljusinsläpp, men i den nya lägenheten måste vi ha gardiner och jag är en sån hopplös nybörjare på det ämnet... jäjä, man får väl ta det när det kommer sen..

    SvaraRadera
  2. Hallåå hejsan..
    Vad fint ni har det där hemma..
    Jag gillar soffan väääldigt mycket.
    Supersnygg..själv har jag idag Söndag sytt lite s.k gardiner till Altanen..
    Men jag vill ha nya ute möööbler.
    Uuh våra har nu gjort sitt tycker jag =)men inte The Man.. Han tycker dom duger.. *suck*

    SvaraRadera