måndag 20 april 2009

Shopping och ledsen Oscar..

Jaha, då var det måndag igen. Påsklovet slut för ungarna och mannen tillbaka på jobbet. I morse var alla såå trötta och själv var jag ett lik!! Somnade vid 24 tiden igår kväll och sov till kl 06.00 då det var morgon. Under de 6 timmarna ammade jag Oscar tre gånger, bytte bajsblöja en gång och sen var Ida mörkrädd så jag följde henne till sängen en gång. Sen var jag uppe en gång för att vattenkranen i köket helt plötsligt började spruta vatten och så var jag uppe en gång och letade Oscars napp, alltså minst 7 gånger var jag upp i natt, inte undra på att man känner sig knasig.. :/

Nog om det, sen jag hade skjutsat barnen på skola och dagis idag så for jag och Oscar ner på stan och hälsade på hos mina jobbarkompisar. Det är alltid lika trevligt. Oscar blev fort trött så vi drog iväg på Ica Maxi och storhandlade en massa mat eftersom det var slut i skåpen hemma.

Köpte lite kläder till barnen också. Linus fick en ny keps som han hade önskat sig och några tröjor. Köpte nya vårskor till honom också. Linus brukar inte bry sig så mycket om kläder och sånt men dem här skorna gillade han direkt eftersom det var "graffiti" på dem :)

Här ser ni kepsen och skorna..










Oscar fick lite nya tröjor, en munkjacka och en pyjamas som är kortärmad nu när det börjar vara lite varmare.









Köpte även en röd täckväst och en baddräkt till Ida som jag tror att hon skall få på födelsedagen.
Handlade allt på Lindex och jag lyckades faktiskt komma ihåg att jag hade en rabattkupong på 25% på hela köpet. Jag brukar alltid glömma dem där annars...
Oscar har varit orolig idag, sovit dåligt och vill äta hela tiden. Köpte mjölkersättning som jag skall prova ge honom ikväll för att se om han verkar nöjdare..


Nä, nu grinar han igen..verkligen olikt honom att vara så här. Får se om det är tänder eller någon förkylning på gång, något är det i alla fall..
Måste kila och trösta bebis!




3 kommentarer:

  1. Halloj bruden... Vad fina kläder...
    Linus ser ju stört cool i sin nya kepa.
    Oscar kanske är i en tillväxt period som gör att han lite ledsen.. eller tänder kanske ?
    Jag sov så dåligt inatt jag med..
    Fick för mig att det skulle bli inbrott i huset vårt.. *s* alltså jag e bra knäpp.
    Super orolig. Sen fick för mig att Julia inte fick någom Luft så jag gick dit o kolla bädda om henne m.m.. Man är bra lustig ibland.
    Undra vad det är som gör en så..
    I morgon ska jag nog shoppa lite.. Känner att det är dags..=)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är också sådär ibland, måste kolla hela tiden att han andas...

    Klart du måste shoppa, barnbidraget har ju kommit nu! :)

    SvaraRadera
  3. Shoppa upp barnbidraget, en bra ide!

    Min sambo har reagerat på ditt namn, säger att det han som kommenterar. Han är tysk så hans namn uttalas precis som Ove, men visst ser det kul ut att det stavas lika nästan!

    SvaraRadera