måndag 6 april 2009

Påskris och kossor

Idag var jag och Ida och skulle plocka lite påskris i det fina vårvädret ;)

Brr, brrr.. det blåste och var svinkallt. Men en liten promenad till skogen tog vi ändå. Oscar fick vara hemma med pappsen.

Brevid vårt hus inne i skogen finns ett plåtskjul där en massa kossor bor, och Ida ville att vi skulle hälsa på dem. Det blåste och snöade som ni ser. Ida kallar dem här kossorna för "äcklisarna" eftersom dem slickar sig i näsan med tungan hela tiden :/

Kalvarna var söta dock. Jag antar att dessa kossor har rena lyxboendet som kan få vara utomhus och inte behöva stå i bås, men jag kan inte låta bli att tycka lite synd om dem när de trampar omkring i gegga och kobajs.

Så här ser det ut där dem bor, inte direkt som på bregott reklamen..


Ida hittade lite ris som hon försökte få loss...



Det blev en kort promenad och sen skyndade vi in i värmen igen. Barnen ville pynta riset med lite fjädrar och sen fick de ha varsitt ris på sina rum.



Nu skall jag krypa ner under filten i soffan. Ha en bra måndagkväll!




3 kommentarer:

  1. Kan säga att jag är nöjd med att bo i södra delen av landet när jag ser all er snö. Här blir det inget påskpynt, för vi skall åka bort!

    SvaraRadera
  2. Här har snön försvunnit för länge sedan, skönt :) Fast runt julen är jag nog avis på er ;)

    SvaraRadera
  3. o herreguuuuud va snö... jag ska nog dansa soldansen åt er där uppe.... så ni kan få vår någon gång.. hur många mil bor i i från Borlänge?
    kram...

    SvaraRadera