söndag 19 april 2009

Bowlingkalas!

Först och främst vill jag säga till Johanna att jag såg din utmaning och jag skall anta den när jag har lite mer tid. Jag fick en liknande på mailen för ett tag sedan och vet att det inte är så lätt det där.

Idag hade Linus kalas för sina kompisar på bowlinghallen. Jaha kanske någon tycker, vad är det för fel på ett vanligt kalas... måste det vara på bowlinghallen! Det är inget fel att ha ett kalas hemma vill jag bara säga, men för oss kändes det bara så skönt att låta någon annan ta hand om kalasandet och slippa alla förberedelser innan och städningen efteråt. Speciellt nu när vi har Oscar liten och han skall sova osv, och så skall man ha ett gäng 9 -åriga killar och försöka roa dem, det krävs ju lite mer ju äldre barnen blir...

Det kostar kanske lite mer men det blev otroligt lyckat måste jag säga. Barnen började med att bowla i en timme. Alla var på bra humör och de hade så kul allihop!



Sen efter bowlingen käkade barnen hamburgare och under tiden satt de och skrattade och berättade roliga historier för varandra. Linus öppnade sina paket och sen fick barnen äta glass.



Sen avslutades kalaset med att alla fick köra lite spel i spelhallen. Alla var nöjda och vi hade det så lugnt och skönt. Linus fick dessutom ett presentkort så nu har han två omgångar bowling gratis som han kan nyttja, det fick han alltså av dem på bowlinghallen!

Sen var det bara att fara och hämta upp Ida hos mormor och morfar och åka hem. Gud så skönt och Linus var supernöjd!
Nu har vi Idas kalas om två veckor och då blir det ett kalas hemma. Ett disco/pyjamasparty är det bestämt, lär väl bli lite mer livat då skulle jag tro ;)


1 kommentar:

  1. Det lät ju som ett jättemysigt kalas ju! Vi hyrde en liten stuga genom F jobb till Flisans kalas. Hon och en annan tjej på hennes dagis hade gemensamt kalas då dom fyller inom en månad båda två jättesmidigt. 100 kr för stugan, och så lite ballonger och det man äter. Delat på två billigt och bra och så har man ju städhjälp efteråt. ;) Det ÄR jobbigt med kalas, och SÅ skönt när det är över. ;)

    SvaraRadera