fredag 3 april 2009

Slingor, smycken och vin!

I morse när jag vaknade var jag heelt död! Sist jag tittade på klockan så var hon ett på natten och jag kunde bara inte sova, maken snarkade, Oscar bökade, det var för varmt i sovrummet osv. Sen bajsade Oscar flera gånger inatt så det var bara att gå upp och byta blöja, och sen var det ju morgon kl 05:45, gääsp!

Jag, maken, Ida och Oscar for i alla fall ner på stan eftersom jag skulle klippa och slinga mig. Så himla skönt att sitta i två timmar och bli ompysslad, dricka kaffe och läsa skvallertidningar. Jag höll nästan på att somna ett tag i frisörstolen! Under tiden gick de andra på stan och som tur var sov Oscar hela tiden så att jag slapp amma under frisörbesöket.

När jag var klar så var alla hungriga och vi passade på att käka lunch på stan och sen for maken och klippte sig också. Under tiden passade jag på att hälsa på hos mina arbetskompisar en stund.

Vid två tiden åkte vi hem, och sen hämtade vi upp Linus som hade slutat skolan. Ida for till en kompis och jag och Linus tog tag i att röja upp i hans rum. Dammtorka och dammsuga överallt och möblera om lite, det blev jättefint! Får visa bilder på det senare.

Eftersom maken tappade sin ena framtand igår som tandläkaren provisoriskt har lagat så blev det något lätttuggat till middag. Barnen fick annan mat och vi vuxna åt räkor och drack lite vin...


Måste bara få tipsa om det här vinet, såå gott!! Jag gillar egentligen inte vita viner men det här är ett fynd, 55 kronor på bolaget. Det heter Pridelands och jag kan verkligen rekommendera det.

(och var inte orolig alla som läser detta, jag dricker inte vin och ammar samtidigt!)


Sen måste jag få skryta lite för när vi åt lunch på stan idag så överraskade mannen mig med att ha köpt fina silverörhängen på Guldfynd till mig!! Trots att jag inte har födelsedag eller nåt. Det hör verkligen inte till vanligheterna kan jag säga så gissa om jag blev förvånad!


Okej, jag bjussar väl på en bild på mig själv då fast jag ser smått psykotisk ut på bilden, men jag skulle fota håret!!! Det syns inte så bra men det är brunt i botten med ljusa slingor just nu


Hoppas att ni har haft en bra fredag också. Nu skall jag se lite på tv och sedan försöka lägga mig i hyfsad tid för en gång skull..
Kram kram!


3 kommentarer:

  1. Helluuu Babe ! Vilken snygging! kanon snyggt ! och vad fina örhängen du fick... mmm vinet lät ju gott. Kanske ska fara ner p stan idag och handla en pava. *S* det ska bli ännu varmare här i Borlänge idag än vad det var igår.. blev sugen på att grilla i kväll... hmm vi får se...
    Kram !

    SvaraRadera
  2. Tackar! Jo, det känns så skönt att ha fixat håret lite. Klart du skall fara och köpa en pava!! Grillat och vin, kan inte bli bättre :)

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt det blev med slingorna!
    Klart att man behöver ett glas vin då och då. jag fotade också en flaska i helgen, så jag skulle komma ihåg vad det hette, för det var mumsigt! ;-)

    SvaraRadera