tisdag 7 april 2009

Dagens boktips bla

Ninaninaninanina... :)

Var och hämtade ut ett paket med böcker som jag hade beställt från www.adlibris.com . Jag tycker det är så himla smidigt att beställa böcker på nätet, 39 kronor styck för pocketböcker och fraktfritt dessutom. För de här fyra böckerna betalade jag 160 kronor, det är inte dyrt!
Köpte en Bellmanbok till Linus som han skall få på födelsedagen. Den översta boken ( bilden nedan) läste jag ut medans jag låg i badkaret ikväll. Förut läste jag aldrig i badet med min kompis A-K har lärt mig hur skönt det faktiskt är att stänga in sig i badet med en bra bok. Det gäller att ha skållhett vatten så att man inte fryser bara :)

Gillar Martina Haags böcker som är lättlästa och roliga. I en annan del av Bromma heter den som ligger överst och är den som jag läste i badet...


Här kommer lite bilder på Oscar som biter på sin favvo, bitringen! Det dreglas och allt ska in i munnen. Bitringen är lätt för honom att hålla i, den gillar han skarpt.

En glad liten kille. Ser nu hur väl han matchar sin bitring idag ;)

I övrigt har det varit en solig och fin dag. Tyvärr har vi mest suttit i bilen och inte njutit av det fina vädret. Vi har varit på utvecklingssamtal med Linus fröken, skjutsat till träningar, hämtat och lämnat på dagis, en vända till stan, hämta hos kompisar osv. Oscar brukar vara lugn i bilen och sova nästan hela tiden, men på slutet blev han less på att bli av och påklädd och in och ut ur bilen 150 gånger idag, stackarn..

Han har en speldosa i bilen som ni ser skymten lite av, den är bra att ha ibland ifall det blir lite jobbigt att sitta i bilen. Tur att han än så länge är lätt att ta med överallt.


4 kommentarer:

  1. ooh en till som gillar Martina Haag.. jag har själv precis oxå köpt här i bokrean.. Vilken tur att solen kom till er.. Idag är det mulet i Borlänge.. men jag hoppas att det blir varmare.. Klart det ska matcha med leksaker o klart ;) (den dära bitringen är super.. undra vart man kan hitta en sådan?) Det var en jädrans smart idé det dära med mobilen i bilen... Ja Julia känner igen det dära med ut o in i bilen... Oscar.. du har en polare här som känner med dig..

    SvaraRadera
  2. Önskar jag hade haft ett badkar, får läsa i soffan istället. Gillar också Martina Haags böcker, men den har jag inte läst än. Riktigt roligt att läsa nu igen, har inte varit mkt med det ett tag men nu plöjer jag böcker som aldrig förr :D

    SvaraRadera
  3. Oops, sambons google-konto inloggat :P Men det ska såklart stå "Erica" ;)

    SvaraRadera
  4. Åhhh läsa böcker i badkaret, vad härligt. Jag skall till biblioteket imorgon, för de har en massa pocketböcker, skall leta efter Martina Haag, lite lagom nivå när man har en massa barn överallt.

    SvaraRadera