söndag 5 april 2009

Skinkmackor och vårskrik!

Idag har vi haft en riktigt lugn och skön söndag. Ida har varit på dansen och Linus hos en kompis. Vi for till mamma en stund och fikade jättegod jordgubbspaj med glass. Till middag åt vi pitabröd med kyckling och grönsaker. Barnen har badat och sen hasat runt i morgonrockar halva kvällen. Ibland behöver man sådana här dagar. Vi har även kokat en påskskinka och fast jag lovat att sluta med att fika på kvällen så blev jag bara tvungen att ta en skinkmacka med senap på! Ja.. eller okej jag erkänner jag åt två mackor! :)

Här snöar det för fullt och jag undrar var våren tog vägen? Ungarna håller på att tjata ihjäl oss att få ta fram cyklarna snart och vi säger heela tiden att bara det tinar lite på vägen först. Gissa om de blev besvikna av att det snöade idag!

Kanske man får prova att skrika ett vårskrik som Ronja Rövardotter, eller dansa nån slags vårdans eller nåt...kanske ringa någon sierska som den där Saida eller vad hon nu hette och fråga om hon sett våren någonstans...

Försöka går ju i alla fall ! :)

1 kommentar:

  1. men helluu.. man får fika med macka... ska göra lite vår-vrål till er så att det blir vår där uppe... Kram kram ska jobba vidare nu.. uuhh Jobbar varannan måndag.. =)
    Johannaaaa med Julia

    SvaraRadera