söndag 1 mars 2009

Redan dags...

Idag blir Oscar tre månader och jag har rensat ut en hel hög med kläder som han redan har vuxit ur. Mitt hjärta gråter, jag fick ju nyss barn och redan måste jag lägga bort de minsta kläderna. Vad skall jag göra av allt, mycket är nästan oanvänt? Visst är det roligt att han blir större och är vaken alltmer, men ändå! Jag älskar ju små bebisar och eftersom Oscar definitivt är min sista bebis som jag kommer att få så är det en liten sorg att lägga undan de minsta kläderna redan. Löjligt kan det låta, han är ju bebis fortfarande men det blir så definitivt på något sätt. Att ingen skall ha dem här kläderna igen, åtminstone ingen av mina barn :(

Samtidigt gillar jag att barnen blir större och man slipper det här med blöjor och barnvagn och vaknätter och allt annat. Vad knasig man är ibland..


När jag ändå var i farten med att rensa ut kläder så slet jag ut allt i min egen garderob och dammtorkade hyllorna. Jag passade också på att göra en rejäl rensning av kläder som jag inte använder Det blev typ halva garderoben som jag rensade bort. Den här toppen tex, hur tänkte jag när jag köpte den? Den är definitivt inte min stil och jag har heller aldrig haft den. Jag tycker den liknar en gardin! Nu åker den till myrorna tillsammans med en massa annat, skönt att ha fått det gjort.

Eftersom vi har ansvaret att sköta skolans ishockeyplan den här veckan så passar vi på att fara dit och åka lite skridskor medans vi skottar av planen. Japp, det var lite från vår dag. Ha det gött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar