torsdag 12 mars 2009

Tv och tårtbak

Skulle vara lite pedagogisk och läsa i den här boken för Oscar. Jag sitter med honom i famnen och säger tittaaa katteen..mjaaauu säger katten..och titta hunden..vov, vov osv. Efter ett tag ser jag att han inte alls tittar i boken utan åt ett helt annat håll, han håller på att vrida nacken av sig. Han tittar på Svampbob på tv!! Det var tydligen intressantare :)

Oscar börjar mer och mer intressera sig för omvärlden och idag tog jag fram en liten korg med några bebisleksaker åt honom. Gissa vem som dök ner i korgen och började leka med sakerna? Jo, Ida förståss. Man blir nog aldrig för stor för det...

Just nu pågår bakning för fullt till dopet som vi skall ha på lördag. Jag skall göra fyra runda sockerkakor som skall bli stommen i princesstårtorna så marsch in i köket där man hör hemma ;)

Återkommer med bilder på de färdiga tårtorna senare så att jag får fresta er lite. Vi hörs hoppas jag!


3 kommentarer:

  1. hoppsan.. tååårta! men vad smarrigt, jag vill se tårtorna sen.. Ja dopet ja.. har hamnat i en koma ungefär efter jag inhandlade dopklänningen.Har nästan glömt av de.. hehe ne ska denna helg ska gå i festens tecken.. Nu ska mammabalooo ut o svänga om..
    Tårta lugnt... =)

    SvaraRadera
  2. Tv mot pedagogisk mamma, tyvärr förlorar vi alltid. Idag hade vi 5 cm snö när vi vaknade, så våren dröjer här med.

    SvaraRadera
  3. Where is tha Tårta ?? *letar* =)

    SvaraRadera