torsdag 19 mars 2009

Gnäggande häst och pigga bebisar

Gäsp! Oscar envisas med att vakna kl 05 på morgonen och då tycker han att det är morgon. Det spelar ingen roll om rummet är mörkt eller att vi "sover" brevid. Han är lika glad för det och ligger och gör sina ljud ( läs skriker). Det är omöjligt att sova och för att han inte skall väcka de andra barnen så är det bara att gå upp med honom. Vi har alltid fått höra hur bortskämda vi är med att ha barn som sover på morgonen, men nu är det slut med det för Oscar är en riktigt morgonpigg bebis. Tur att han är så söt och sprudlande glad, man kan inte annat än att le mot honom när han är så otroligt gullig.



I morse kom Linus upp vid 6-tiden trots att hans väckarklocka inte ringer förrän kl 7. Han sa att han hade blivit väckt av en gnäggande häst flera gånger under natten. Först trodde vi han svamlade och sa att han skulle gå och lägga sig igen, men det visade sig att han hade rätt för Idas käpphäst har blivit galen och gnäggar ibland. Det är nästan så att man tror att det spökar här för vi har haft hästen i två års tid och den gnäggar bara om man trycker den på örat, men inatt har den i alla fall gnäggat flera gånger, konstigt!


Innan jag lämnade Linus på skolan så sa han att han var så lycklig just nu. När jag frågade varför så sa han så här:
Jag är lycklig för att jag har en lillebror, för att det är gympa på skolan idag, för att det är leksaksdag på skolan i morgon, för att jag skall träna friidrott på söndag, för att det är vår, och för att jag snart har födelsedag. Klart man är lycklig då!
Idag är det strålande solsken, ingen har längre magsjuka eller tandvärk, jag har tre fina friska barn som jag får vara hemma med. Klart man är lycklig då!

3 kommentarer:

  1. Då skall jag tänka på dig imorgon bitti. Vi brukar få sova ända till 05.15 eller till och med 05.30 vi innan vi blir väckta av en liten gladis.

    Snygg halsduk Oscar har förresten, den snodde storebror redan på patienthotellet!

    SvaraRadera
  2. det är så underbart med dessa barn... deras tankar som bara vimlar omkring i huvet på dom o kommer ut så spontant.. Oscar är ju så himla gooo ! Skönt att ni blive friska.. Julia är på gång o bli snuvig... så jag hoppas verkligen att hon blir av med snuvan innan dopet..

    SvaraRadera
  3. Halsduken ja...jo den behövs eftersom han dreglar så mycket nu!

    Skall hålla tummarna att hon håller sig frisk!

    /Uwis

    SvaraRadera