tisdag 3 mars 2009

Vilken skitdag!

Idag vaknade jag av att Oscar sket i sängen genom pyjamas, lakan och rubbet. Stapplar upp, tvätta, byta, torka, ny pyjamas, nya lakan osv. Somnar om igen vid halv sju tiden med Oscar snuttande vid bröstet, vaknar upp i samma ställning vid halv nio, armen har domnat bort, det är en sjö i sängen av barnspya och bröstmjök och dessutom har Oscar bajsat igenom allt igen! Suck vad less man blir ibland.

Jaja, sen bråkade ungarna så vi var tvungen att hitta på något. I stan är det någon samisk vecka så vi åkte till Gammlia och ungarna fick kasta lasso, klappa renar, prova på sameslöjd mm. Här klappar Linus renen Sixten.. :)

Jag hade fotat en del men det blev inga bra kort tyvärr. Efter det så fick vi stressa hem för prästen skulle komma 15.30 och vi skulle gå igenom allt till Oscars dop. 15.24 svänger jag in på gården. Mannen har just kommit hem och skottar snö som en tok för att prästen skall kunna köra in sin bil på vår gård utan att köra fast. Varför är det alltid så att vi är i tidsnöd?

Prästen kom i alla fall, en ung tjej som såg skrämd ut, nyanställd berättade hon.
I en timme babblade hon och jag hörde knappt vad hon sa. Oscar kom på att han ville testa hur högt han kunde låta, så han satt och skrek och gjorde ljud hela tiden. Ida ville ha kex och sen välte hon ut sitt vattenglas så prästen höll på att få det över sig. Linus skulle se på Disneychannel och höjde ljudet på tv:n hela tiden. Prästen malde på och klockan blir 16.30 jag sitter bara och tänker att Linus träning börjar snart och han skulle behöva äta något innan och han har inte bytt om. 16.45 åker prästen iväg i alla fall och Linus kommer iväg på träningen som börjar kl 17.00 med en banan i magen.

När mannen skall köra in bilen i garaget så upptäcker han en stor repa på ena bakdörren! tjohoo, kvällen är räddad nu kan det inte bli värre tänker jag. Näää... det här blev inget roligt inlägg, bäst att gå och lägga sig...

Over and out!

1 kommentar:

  1. oj shit vilken dag ! Känner igen dessa dagar.. uhh.. hoppas att idag blir en lugnare dag *s* jag ska ta det lilla lugna har jag planera.. kram

    SvaraRadera