tisdag 24 mars 2009

Geggigt värre

Idag har varit en ganska vanlig tisdag, upp tidigt, skjutsa barn till dagis och skola, amma och byta blöjor, hämta barn, kompisar, matlagning, träning, läxor osv.

Ida hade kompisen T här idag och de ville baka så jag föreslog att vi skulle göra chokladbollar med dem ville baka själv ( läs; kladda). De hade till och med gjort ett eget recept och sen stog de länge vid diskbänken och kladdade, mätte och hällde. Jag lät dem hållas för även om det blir en massa kladd så får man ta det ibland eftersom de hade så kul och lekte över en timme med detta..







Kakao, cornflakes, havregryn, socker, vatten och vaniljsocker hade den i sitt bak. Geggigt värre men skoj hade dem.
Nu skall jag tjata in Linus i duschen och sen väntar läggningsrutinerna. Jag brukar tänka på den där tv- serien "Familjen annorlunda" (går på måndagar på tv4) och dem som har 10 barn, hur i hela friden hinner de? jag kan tycka det är mycket ibland med 3 barn, men jag antar att man vänjer sig med allt. Jag skulle aldrig orka ha 10 barn, då skulle jag hamna på psyket tror jag ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar