onsdag 4 mars 2009

Luftlandet, inte det lättaste...

Ida har vi varit och lekt på luftlandet, ungarna uppskattade det och hade riktigt roligt.

Det var ett helt företag att ta sig dit, för det första så höll jag inte på hitta en parkering och sen när vi kom dit så var det en 15 minuters kö till kassan. När vi äntligen kom fram så var det inte där man skulle betala utan i en annan kassa, på ett helt annat ställe en trappa ner där luftlandet låg. Jag frågade enkom om man kunde ta sig dit med barnvagn, och det skulle finnas hiss sa dem. Att hitta hissen visade sig inte vara lätt, det krävdes att två tjejer kom och fick låsa upp flera dörrar, vi fick gå igenom smala korridorer tills vi hittade hissen, åkte ner 1 våning för att upptäcka att vi möttes av nya låsta dörrar som de inte hade nycklarna till! Det blev till att åka hissen upp igen, krångla oss tillbaka genom alla korridorer och en massa dörrar och sen försöka ta trappen ner istället. Jag fick bära Oscar separat och sen vagnen och fikaväskan.

Väl framme så tog de inte betalkort på stället! Jag höll på bryta ihop när jag insåg att jag kanske måste upp för trappen igen med alla barn och saker för att åka och ta ut pengar. Jag bad Linus och Ida vänta så skulle jag springa till den första kassan som vi var till och fråga om jag fick ta ut pengar där. Givetvis var det 10 minuters kö till den kassan igen och när jag äntligen kom fram så skulle jag inte få ta ut pengar där eller köpa något billigt för att få loss kontanter! Nu kände jag gråten i halsen. Ida kom springande och sa att Oscar grinade och att hon var kissnödig. Linus hade också blivit orolig varför jag aldrig kom. Tanten i kassan måste ha sett min desperation när jag bad om de inte kunde göra ett undantag så jag fick betala i "fel" kassa ( som tog kort) och sedan visa upp kvittot i den " rätta" kassan. Så till slut så löste det sig och vi kom äntligen in på luftlandet, men jag höll på ge upp ett tag...

Här är lite bilder från det i alla fall.



Trots att jag hade med mig fika så skulle det ätas en massa annat..


Sockervadden är nästan lika stor som Ida :)

Barnen hade kul i alla fall så det blev inte helt misslyckat. Oscar sov nästan hela tiden så jag kunde sitta och dricka kaffe i lugn och ro en stund.


Nu åker vi bort några dagar så jag återkommer efter helgen med lite bilder på vad vi har gjort och lite uppdateringar. Får därför passa på att önska trevlig helg redan nu..
Vi hörs! och tack för att ni orkade läsa så här långt :)



1 kommentar:

  1. oj vilken start det blev på Luftlandet.. *s* skönt att det hamnade på rätt spår sen. Jaha så ni ska iväg i helgen, ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera