lördag 28 mars 2009

Killarna och tjejerna..

I vår familj blir det ibland lite uppdelat, vi tjejer för sig och killarna för sig. Det är inte medvetet, men det har liksom bara blivit så litegrann. Kanske för att man har olika intressen helt enkelt. Jag och Ida har ganska lika intressen och får jag välja mellan att bygga pärlplattor (som Ida gillar) eller spela Lego starwars (som Linus gillar) så väljer jag pärlplattorna till 100 procent.

MEN..eftersom vi vet att det är på det här sättet så får man försöka bryta det mönstret så ofta man kan. Idag skall tex Ida och maken gå på bio medans jag, Linus och Oscar skall gå på stan och kolla i leksaksaffärer, fika lite osv.

Det finns dock en hel del saker som hela familjen gillar och en sak är tex att åka till fjällen sådär på sensommaren/tidig höst. Vi brukar fiska och plocka lite kantareller. Laga både lunch och middag ute och vandra i fjällen. Det är så otroligt skönt vid den här årstiden, inga mygg eller knappt några insekter alls och en klar och härlig luft. När vi var där sist var jag dock i sjunde månaden med Oscar och foglossning i kombination av skavsår gjorde att det inte blev så mycket vandring. I år hoppas jag att vi kan ta med oss Oscar i en bärstol när det är dags..



Ida fiskar med sin pappa, hon är en van fiskare och det är inga problem att hantera fiskespöt...oftast kanske jag skall tillägga :)

Ja, nu vet ni lite vad vi gillar att göra. Skönt med lördag föressten, och lönen har man hunnit få också (även om det mesta gick till räkningar ;)

Ha en sköön lördag!





1 kommentar:

  1. Vad bra att du skrev att du varit hos frisören (på ett annat ställe), för jag tog också tag i mig själv och gick dit, så nu är jag nyslingad och fin jag också ;-)
    Man är ju inte finare än vad man gör sig.

    SvaraRadera