onsdag 30 september 2009

Skor, tvättstugan och handavtryck!

Förra inlägget lät så deppigt så jag kände att jag inte kunde lämmna er sådär. Här kommer därför ett mera vanligt inlägg från gamle Uwisen :)

Tänkte bara passa på att visa vad jag hittade i förrådet, fina va!
Dessa små söta skor hade Linus då vi gifte oss och jag hade glömt att jag hade sparat dem. Jag blev därför så glad då jag hittade dem. Då Oscar skall gå på kalas i höst eller kanske till jul så kommer han få dessa skor på fötterna, så gulligt!

Under tiden får de pryda sin plats på hallbyrån tillsammans med Oscars andra skor...

Renoveringen av tvättstugan går sakta framåt. Lite nya svarta tvättkorgar har fått flytta in..

I fönstret en blomma...

På garderobsdörren finns ordet tvättstuga, ifall man inte skulle veta var man är .. :)

Det skall komma in en matta där också. Sen skall jag köpa dit en radio, och draperiet måste fixas samt en massa annat småfix. Egentligen är det inga märkvärdigheter, men med tanke på hur det var innan ("trapphusgult" med röda rosetter om ni minns) så känns hela rummet så mycket ljusare.

Från det ena till det andra. Kolla vad vi gjorde på öppna förskolan igår. Hand och fotavtryck! Jag kan säga att det inte var det lättaste jag gjort. Oscar som annars är ganska snäll kille blev helt galen! Han ville inte alls trycka sin hand mot leran och jag jag fick göra flera avtryck eftersom han knölade ihop biten som jag hade kavlat ut hela tiden. Ni ser på handavtrycket att handen inte är helt "perfekt" men jag fick bara ge upp, han var såå arg!
Gulligt blev det i alla fall. Ångrar bara att jag inte gjort det tidigare, Oscar har ganska stora fötter nu. Lätt att vara efterklok ibland..

Måste bara få avsluta med att visa vad Ida har lärt sig. Visste ni att man kan göra en kanin av två fingervantar? Det visste inte jag i alla fall...

Nu skall det läggas barn och sen väntar Idol på tv. Ha en skön kväll!
Kram!

1 kommentar:

  1. Det blir sååå fint!!! Jag vill också göra om! Överallt, och nej, jag hade ingen aning om att man kan göra kaniner med fingervantar...

    SvaraRadera