torsdag 1 oktober 2009

Om att gifta sig

Jag, Linus och Ida ligger i dubbelsängen och pratar om allt möjligt. Ida har kärleksbekymmer..

Ida: Jag, Tilde och Emilia är alla kära i William. Så nu har vi röstat vem som skall få gifta sig med honom och gissa vem det blev..

Jag: Ehhh..vem då?

Ida stolt: Jag såklart, bra va!

Jag: Jo, det var ju bra.. men vad säger William om det då?

Ida: Alltså, han säger att han är kär i Emilia! Fast det tycker jag är orättvist eftersom jag har gett honom en röd pärlplatta med aj löv jo (I Love you) på..

Jag: Jaha, det var ju fint av dig.

Ida: Emilia håller hela tiden på att ge honom saker ur legolådan på skolan, fast det gör ju jag med..

Jag: Men du sa ju att Emilia också var kär i William...och han är kär i henne..

Ida överlägset: Tja....haha.. men det är ju jag som skall gifta mig med honom i alla fall, för det har vi röstat om och det blev jag som vann.

Jag : Oj då..Vilken tur för dig då.. :)

Ida: Jaaa..snacka om otur för dom andra..

:)

Hon har visst en del att lära sig om kärlek min lilla sexåring!

2 kommentarer:

  1. Men åhh vad söt! =) Låter som nästan som min dotter och hennes älskade Elvis =) Som får slå henne hur hårt han vill, bara för att det är han...

    SvaraRadera
  2. Tänk om det var så enkel livet igenom :)

    SvaraRadera