söndag 18 oktober 2009

Den värsta dagen

Idag är jag fylld av skuld och skam...

I går var vi på akuten med Oscar, han har en 2:a gradens brännskada i sin vänstra handflata. Fem otäcka blåsor som inte borde finns på en sån liten bebishand. En rad omständigheter gjorde att Oscar brände sig på en varm locktång igår.

Jag skulle locka Idas hår inför kalaset. Oscar är runt benen. Jag ber Ida att sitta och hålla i locktången så att Oscar inte får tag i den. Jag tyckte jag hade koll. Jag går iväg för att hämta en hårborste. Ida håller i locktången under tiden, den är varm. Efter en stund ville hon vara snäll och hjälpa mig att leta en hårborste eftersom jag inte hittar någon. För ett ögonblick lägger hon ifrån sig locktången...när jag inser det är det redan försent...

Jag spolade och spolade i kallt vatten i säkert 30 minuter. Färden in till akuten är det värsta jag varit med om, fy fasen för att se sitt barn ha ont säger jag bara. Hugg hellre av mig högra armen än att uppleva detta igen..

Oscar mår bra nu i alla fall. Har lilla handen i ett bandage och verkar inte ha ont. Men i mitt mammahjärta kommer det göra ont för en långt tid framöver..

Krama era barn lite extra idag! Det gör jag i alla fall..

6 kommentarer:

  1. Aj aj, stackarn :( Tyvärr händer ju en olycka så lätt, och det är ju inte någons fel. Tur att det läker. Hoppas inte Ida tog på sig någon skuld för det heller, det är väl lätt att barn gör det annars :/ Kram på er!

    SvaraRadera
  2. säger som Erica.. aj aj aj aj aj aj !!! olyckor händer så lätt ! det hart varit nära med Julia fast med plattången... åååh krama Oscar och Ida... kram till er alla förresten.. =) hoppas nu att det läker snabbt ! =)

    SvaraRadera
  3. Nåt liknanade hände här i huset också för ca 9 år sedan, Hugo brände hela sidan på handen mot kaminglaset. Men det är sånt som händer, han är frisk o fick inga men för livet, kunde ha hänt nåt ännu värre. Du ska inte ta detta så himla hårt, du som är så omtänksam och tycker om dina barn så otroligt mycket det är nog INGEN som tycker att du är slarvig eller ouppmärksam eller nåt annat. Kram på dig // Petra

    SvaraRadera
  4. Tur att det gick bra med honom. De är snabba de små, men visst skär de i hjärtat när de får ont.
    /Hanna

    SvaraRadera
  5. åh förstår att det var hemskt.
    för ett antal veckor sedan ramlade Elias ner för källartrappan 13 steg och 2 dunsar,jag minns inte hur jag kom ner till honom, plötsligt stod jag bara där med honom i famnen.
    Alla olyckor sker på ett ögonblick för det mesta går det ju bra,men ett mamma hjärta glömmer det ALDRIG.
    Vet hur du mår,skickar 10000 kramar till dig.

    Pinja

    SvaraRadera
  6. Aj aj... stackars lite, förstår att det känns jobbigt. Tyvärr så är det ju så lätt hänt. Ta hand om er nu! Kram

    SvaraRadera