söndag 11 oktober 2009

Vår lördag i bilder..

Här kommer vår lördag i bilder. Egentligen startade den kl 04.00 då Oscar tyckte det var morgon, men vem orkar ta fram kameran då!

Kl är strax före 08.
Linus har vaknat och kommit till dubbelsängen. Oscar äter välling, och mannen i huset håller på att göra sig i ordning för att fara på älgjakt. Sömntutan Ida sover...

Linus kollar tv i vårt sovrum..

Vid nio, jag gör lite frukost åt mig och Linus. Har köpt en ny mjukost med bacon och peppar...

Te och macka och läsa tidningen på datorn...

Klockan är 09.30 och Ida har äntligen kravlat sig upp ur sängen. Hon har gjort en isglass av apelsinjuice som hon vill ha. Oscar leker i bakgrunden..
Ca 10. Oscar har dragit ut en låda och hittat en massa pennor som han inte får ha...

Ca 11. Linus badar, och jag tar en sväng till tvättstugan för att köra igång lite tvätt. Oscar sover under tiden sin förmiddagslur..

Ca 11.20 Försöker mig på att sminka bort tröttheten, gick väl sisådär..

Ca 11.30. Oscar vaknar efter att ha sovit bara en timme..

Ca. 12. Oscar gnager på en morot medans han väntar på lunchen..
Ida vill inte lägga bort pysselboken när vi skall äta lunch..
Ca 13.15 Linus har ätit och är ute och leker med en kompis..

Ca.13.30 Vi är på väg till affären för att köpa lördagsgodis...

Ida börjar bli less på mitt fotograferande..
Ida springer före, hon har en lek där man bara får gå på sprickorna i asfalten..

Riktigt kallt ute, frosten har inte tinat bort på gräsmattan, fast det är mitt på dagen och solen är uppe..


Ca.14.15. Vi är hemma igen. Mannen har också kommit hem från älgjakten. Oscar provar jaktkepsen. Ser ni hans lilla tand i överkäken..

Ca 15. Mannen, som är den som alltid lagar maten i familjen, förbereder middagen. Det blev hel fläskarre i lergryta..


Ca 16. Ida har badat med pappa, det var jättekul tyckte hon..
Ca 17. Oscar har redan ätit sin middag, nu är vår mat klar. Karre och pressad potatis blev det. Barnen åt mest bara potatis :)

Eftersom jag har varit en tråkig tjatmamma ett tag nu, så det var dags att göra något kul med barnen. Vi åkte och bowlade..

Ca 18.45. Ida bowlar men tappar klotet bakåt..

Linus bowlar...
Barnen äter sitt lördagsgodis och bowlar. Jag får påpeka att det inte är någon tävling hela tiden..
Sen åkte vi förbi barnens mormor på hemvägen. Blev bara ett snabbt stopp eftersom Oscar vad supertrött. Han somnade i bilen på vägen hem.
--------
Ca 21. Vi var hungriga efter bowlingen så jag gjorde en tallrik med nachos, ostar , korv grönsaker mm som vi åt framför tv:n när vi kom hem..

Ca 22. Linus och Ida går i säng. De får vara uppe lite längre på lördagkvällar..
Sen var jag och mannen så trötta så vid 23- tiden stupade vi i säng och slocknade direkt, värsta partymänniskorna :)

Det var vår lördag det!

1 kommentar:

  1. Hej hopp, vilken härlig dag ni verkar ha haft. Jag tycker inte att vi gör något på helgerna men skriver man ner det som du gör verkar det ju vara hur mycket som helst som händer. Bowling såg kul ut!

    A-K

    SvaraRadera