fredag 9 oktober 2009

Så var det fredag igen..

Det är så himla mycket som jag skulle vilja berätta här på bloggen men tiden räcker liksom inte till. Det känns mest som jag hasplar ur mig lite saker och slänger in lite bilder på måfå. Jag skall försöka bättra mig. Jag känner mig inte alls så nöjd med mitt bloggande just nu, men jag antar att det är som med allting annat, det går upp och ner..

Skönt med fredag i alla fall. Jag har fixat lite hemma idag, torkat lite golv osv. På eftermiddagen åkte vi iväg på 85- års kalas. Barnens farmorsmor fyllde år. Vi tryckte tårta och kakor och t.om Oscar fick smaka tårta. Det slank ner kan jag säga :)

Ja, sen åkte vi hem och gjorde kotletter, med beasås och pommes. Kanske inte den mest hälsosammaste dagen i våra liv idag.
-----------------------------------
Hade det varit för några år sedan, innan man hade barn, så hade man tyckt att det var skit boring att vara hemma en fredagkväll men nu tycker jag det är ganska skönt. Inte så ofta hela familjen är samlad hemma, inga aktiviteter som man ska till. Bara vara hemma och ta det lugnt.
------------------------------------------
Här är lite bilder från kvällen.
Linus bygger lego på sitt rum..
Ida käkar vindruvor och håller på med sin pysselbok...
Oscar hänger bakom Linus dörr och vill in och käka lego..

(Blev en kort filmsnutt eftersom kameran dog)



Nu skall jag poppa lite popcorn och sen kika lite på Idol. Skulle tro att vi inte är de enda barnfamiljerna som gör det ikväll :)

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar