måndag 26 oktober 2009

Om man kunde klona sig själv..

Jag hade världens slöaste söndag igår! Gjorde nada på en hel dag. Så skönt att bara ta det lungt ibland.

Idag däremot har jag jobbat 10 timmar, gjorde mina 8 timmar samt 2 timmar övertid. Jag skall försöka göra lite övertid den här veckan så att man får lite extra på novemberlönen. Det är ju den man köper alla julklapparna för.

Det är inga problem att jobba, det går ganska bra. Det är bara det att jag knappt hinner träffa Oscar som nästan skall gå och sova när jag kommer hem:(
Buhu! Jag vet att jag är en mesig hönsmamma, men jag tycker verkligen det är så svårt att vara ifrån honom. Eller svårt, jag saknar honom! Ja..Linus och Ida med förståss men de hinner jag träffa eftersom de är vaken längre på kvällarna.

Det är väl dagens dilemma antar jag. Man förväntas göra karriär och vara aktiv på jobbet, vilja ta på sig nya utmaningar, mera ansvar osv för att inte hamna efter. Samtidigt så älskar man sina barn, vill vara med dem så mycket som möjligt och kanske jobba deltid. Det är svårt att få livspusslet att gå ihop och hur blir det när vi båda jobbar?
Det är bara att försöka le åt eländet..om man så skall dra upp smilbanden med våld!!
...Sudda sudda sudda bort din sura min..
Det finns väl dem som har det värre. Nu skall jag stoppa om mina stora barn och sen stupa isäng själv och snarka så takpannorna lyfter ;)
Tjingeling kära vänner!

1 kommentar:

  1. haha, mmm känner igen mig sååååå mycket. Fasar för att börja jobba.. usch, jag är en sådan dära som inte kan säga nej.... så jag ska ha kurs i att säga Nej! =)

    SvaraRadera