onsdag 14 oktober 2009

Bloggtorka och Innebandyklubbor

Jag har lite bloggtorka just nu. Vardagen har liksom kommit ikapp mig. Vad skall man blogga om, när man jobbar 8-16.30 kommer hem, äter middag, skjutsar något barn till träning, hänger tvätt, glor på tv. Oscar har det bra hemma hos pappa. Linus och Ida mår bra, och allt är sådär vanligt bra. Mer kan man väl egentligen inte begära..

Vår lille son frodas och växer i alla fall och väldigt lik sina syskon är han. Alla våra barn har varit ganska viljestarka och Oskar verkar vara av samma skrot och korn. Kolla själv hur sur han bli när man försöker ta av honom innebandyklubban som han fullkomligt älskar nuförtiden..

(Ljudet på tack)



Ta hit min sak! Verkar han tycka.
Rör inte min klubba...

Det andra som Oscar älskar är att bada. Här är en liten film från i helgen då Linus skulle bada. Gissa om det fanns en liten herre som också ville ner i vattnet..

Tänk att bebisar inte kan prata, men ändå så visar de så tydligt vad de vill!

Själv är man tydligen inte alls lika tydlig med vad man vill eftersom man hela tiden får tjata på barnen att plocka upp efter sig osv. Kanske man skulle prova Oscars metod. Det kanske är värt ett försök?

Nu skall jag försöka smyga mig ut till köket och ta ut en glass ur frysen utan att någon märker det. Det är också värt det försök..men säg inget till någon för sådant äter man väl bara på lördagar...*host* harklel* :)

Må så gott kära vänner!

2 kommentarer:

  1. Ja inte äter man såna saker mitt i veckorna heller!!! Men jag lovar att inte säga något. Du skulle ha sett Cornelis när jag kollade på Oskar och innebandyklubban, han var så fundersam på var det kom ifrån och vem som var i hans vardagsrum och pratade utan att han såg... Så söt... Kram på er alla!

    SvaraRadera
  2. Envis som synden har vi en som är här hemma med, nåde den som tar saker ifrån henne. Fast hon kämpar oftast inte emot lika ihärdigt som Oscar, utan lägger istället krutet på drama-skriket och krokodiltårarna efteråt :P

    SvaraRadera