onsdag 28 oktober 2009

Höstlov och höstbus

Här sitter barnen och skriver önskelistor till jul för fullt. Gissa om det är två stycken som redan längtar :)

Barnen har höstlov den här veckan och är hemma med pappa. De har gjort en massa mysiga saker, varit och fikat på stan, grillat korv och i morgon skall de åka på paradisbadet. Oscar ska under tiden vara med farmor och de skall fara på vårdcentralen för att lägga om bandaget. Brännskadan håller sakta på att läka nu.

..och lilla jag bara jobbar och jobbar känns det som. Kommer hem vid 18-19 på kvällarna. Jag ser verkligen fram emot helgen nu.

På fredag skall Ida följa med mig på jobbet (hon har tjatat om det sedan länge tillbaka) och då passar det bra eftersom jag slutar kl 12 den dagen. Vi får väl se hur det går att ha henne med. Jag har försökt förklara att mamma måste jobba och inte kan vara "lekledare" . Om hon inte uppför sig så får hon åka hem, det vet hon.

Jag minns när jag själv följde min mamma på jobb när man var liten, det var superkul! Ida älskar att vara på mitt jobb, prova alla pennor, rita och dricka varm choklad ur automaten :)

Här kommer lite bilder. Först en från igår då jag mötte Linus i dörren. Han och pappa var på väg att se björklöven spela hockey, och Linus har tagit på sig mannens gamla lövenhalsduk från 80-talet :)
Sen är det en liten film från ikväll när Ida och Oscar busar här hemma...(ha gärna ljud på)..



Vilka busungar!

På fredag eftermiddag så åker vi och tänder ett ljus i kyrkan för min farmor som dog ifjol och sen blir det hemåt för lite "spökfika" med några kompisar. Ida har köpt en ny häxklänning som hon skall ha på sig. Linus skall åka på partaj hos en kompis.

På lördag är det innebandymatcher hela dagen, och sen så skall vi hem och äta kalkon som vi alltid gör den här helgen. På söndag är det barnens träningar som vanligt.

Det lär bli fullt upp som vanligt med andra ord. Jag återkommer med lite uppdateringar och receptet på vår goda kalkon som ni bara måste prova göra någon gång!

Kramis!

1 kommentar:

  1. Sitta och rita och dricka varm choklad ur automaten på mammas jobb, det har man gjort några gånger :D

    SvaraRadera