onsdag 21 oktober 2009

Oscars blåsor och en julgris

Hej på dig! :)

Jag är ingen vidare bloggare just nu. Oscar har sovit ganska dåligt några nätter nu efter brännskadan vilket medför att vi här hemma också sover dåligt. Jag har varit hemma från jobbet ett par dagar också, har kännt mig lite hängig, trött och sliten. Jag hoppas att det vänder snart.

I går var jag i alla fall på vårdcentralen med Oscar och la om han skadade hand. Jag säger bara jisses!! Hur handen så ut!! Alla blåsor var hela och fina men jag tror aldrig jag har sett så stora vätskefylld blåsor på någon förut. Det var rejäla bollar, som han hade i handen. Det var lite pilligt att lägga om det, så att blåsorna inte skulle spricka. Jag fick sitta och distrahera honom och samtidigt hålla fast handen. Det gick jättebra och han charmade alla med sitt goda humör. Nu skall vi dit på fredag igen.

Här hemma har vi börjat tänka lite på kosten också. På veckorna kommer jag och mannen inte äta några kolhydrater eller socker. Jag har ju gjort detta förut och vet att det fungerar. Jag kommer dock inte att köra stenhårt eftersom jag då (vis av erfarenhet) snabbt brukar lägga av. Nu blir det nyttiga veckor och normala helger utan frosseri. Förhoppningsvis kanske man slipper se ut som en julgris innan jul :)

Lite dåligt med foton just nu, men det kommer jag lovar. Jag har inte laddat kameran bara.

Nu skall jag duscha och sen krypa ner i sängen. Kram till dig så länge!

1 kommentar:

  1. Mmmm trötthet är ingen höjdare, håller tummarna nu att dessa blåsor försvinner och att Oscars hand blir bra.. Ni kommer att bli supersnygga.. blev sugen ja,,, hmmm..
    ha det bästa Familjen S.. Kram !

    SvaraRadera