fredag 23 oktober 2009

Tipspromenad, fest och Megazone mm

Hej alla glada!

Jag har haft några intensiva dagar så här kommer lite om vad vi gjort. Vi börjar i torsdags då jag var på barnens skola där det var en massa aktiviteter eftersom fritids firade 10 år. Lite suddiga bilder tyvärr.

Oscar i vagnen..
Linus var ute och spelade fotboll på skolgården då jag kom dit. Tänk att det skall vara så svårt att ta på sig en jacka! Men mössan var på i alla fall, helt otroligt!

Vi gick tipspromenad, det är Ida i randig mössa..

..och vet ni vad. Av alla föräldrar och barn som gick tipspromenaden så vann jag! Jag hade alla rätt plus att jag gissade exakt hur mycket godis det var i en glasburk . Så jag vann godiset!!
Det där med godis är ju mitt specialområde, så klart att jag tog hem segern :)

Det bjöds på princesstårta på bygdegården och hoppsan då, jag råkade visst glömma bort att jag inte fick äta sådant på veckorna ;)
Ida mumsade tårta..
Oscar suger på en sked efter att ha fått smaka lite tårta..

Linus visar tummen upp...

En trött Oscar på bygdegården...

Sen kom det dit en sällskap som hade en väldigt konstig föreställning måste jag säga. Det började med en man som gjorde ballongdjur på scenen och en annan man som gick på styltor. Inget konstigt i det, men sen kom det in en burlesk kvinna med korsett och brösten hade hon puffat upp så mycket att de höll på att trilla ur. Hon trädde pennor genom näsan som hon hängde en galge med kläder på, hon stack nålar i kroppen och häftade fast saker med en häftapparat på sig själv!! Ehh, kanske inte det lämpligaste att visa upp för en massa skolbarn. Sen hade hon stora kackerlackor som hon visade upp. Barnen tyckte kackerlackorna var lite roliga, men föräldrarna satt mest och skruvade på sig. Det hela blev mest pinsamt.
(Lite suddig bild, en gubbe med styltor...)

När det var slut så promenerade vi hem och Oscar somnade i vagnen. Jag gjorde i ordning middagen och Linus gick iväg på kalas. Lite ovanligt med kalas en torsdagkväll men egentligen ganska smart eftersom man då inte bokar upp helgen. Ida åkte iväg på innebandyträningen.

Jag hann även med att möblera om på Idas rum igen. Hon har inte trivs på sitt rum så jag försöker göra det lite mysigare åt henne. Hon blev såå nöjd! Både jag och Ida älskar att möblera om. Så här ser det ut nu, det är inte riktigt färdigt eftersom hon skall ha en tavla ovanför sängen och gardinerna skall bytas ut, men ni ser ändå..

På fredagen åkte mannen på älgjakt och eftersom jag var ledig så var jag och barnen hemma och fixade lite. Vi var bla på vårdcentralen och la om Oscars brännskada och sen på kvällen åkte jag på fest med jobbet. Jag var egentligen inte alls peppade för fest men i efterhand så ångrar jag inte att jag for ändå. Jag hade såå kul. Det var en jättetrevlig fest med mycket galna upptåg. Jag har verkligen världens bästa jobbarkompisar!!

Kom hem vid 02 -tiden och somnade vid 02.30 skulle jag tro.

På lördagsmorgonen var det bara att stappla sig upp och hälla i sig en massa kaffe och vatten. Vi lämnade Oscar hos min mamma och sen mötte vi upp några kompisar och deras barn på Megazone. Där härjade vi runt i två timmar i cellerna på fortet...


Nog blev man av med baksmällan alltid och roligt var det. Ungarna tyckte det var superkul!

Sen var det bara att åka och hämta Oscar och fara hem till oss för att laga lite mat med goa vännerna. Det blev lite Singstar och en massa mat och sen ville vi se körslaget på tv eftersom en av våra vänner är kusin med Stefan Nykvist, sångaren i Larz Kristers :)

Nu är det söndag och vad vi skall göra idag får jag berätta en annan gång, för nu är det en liten kille som vill ha sin mamma.

Hoppas du också haft en bra helg och glöm inte att ställa tillbaka klockan för vintertid!
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar