måndag 21 september 2009

Tvättstugan och Oscar i sele

Då var det måndag igen och en ny vecka. Här i familjen flög alla upp kl 07:40 och stressade som en tok för att vi hade försovit oss igen. Men när alla var klädda och klara och det skulle ätas frukost i köket så var klockan 07.00?? Det visade sig att mannens väckarklocka gick fel och vi hade stressat upp barnen en timme för tidigt!! Det var bara att lägga sig i sängen och ta det lite lugnt..ahh, så irriterande!!

Oscar har börjat klättra ut stolen och upp på bordet så numera sitter han i sele vid matbordet...


Tänkte jag skulle visa er hur det gått med tvättstugan som jag nu har målat klart. Det började med att jag hittade 10 liter vit färg i ett förråd, så jag bestämde mig för att måla upp färgen..
Här kommer lite före och efter bilder..
-----------------------------------------------------
Före: Min hemska tvättstuga med pissgula väggar med röda rosetter och en massa rör och sladdar på väggarna.

Rören går till bergvärmepumpen så det kan man inte göra mycket åt, men väggarna!! Kolla så tragiskt fult! Gula väggar och grått tak.
.Efter: Visst blev det bättre bara att man målade väggen vit! Hålet i väggen skall sättas igen av ventil, men den måste jag måla först..


Före: Pissgula väggar och ett fönster som vätter mot ett förråd. Absolut inget dagsljus i tvättstugan...
Efter: Blev ljusare bara genom att måla allt vitt...

Lite gröna ljuslyktor piggar upp :)

Före: Kolla väggen och taket!!. Det är inte ens målat ända upp, ingen taklist..tragiskt fult..

Efter: Lite taklist och lite vitfärg..


Före: Hål i taket och sladdar sticker ut.. dessutom ser taket smutsigt ut!

Efter: Blev bättre eller hur...

Före: De gula väggarna med den fula bården..påminner om ett sjaskigt trapphus någonstans..

Efter: Vitt och fräscht På dörren tänker jag kanske ha någon kul text eller nåt (vad säger du om ordet tvättstuga i svart Johanna)..
Sen skall det handlas in svarta tvättkorgar och lite annat piff som bryter det vita litegrann..

Hittade den här handtaget i ett förråd så den fick sin plats på garderobsdörren..

Ser ni den här vita bänkskivan. Där under skall det bli förvaring i from av flera trådbackar som sväljer mycket. Och sen hittade jag den här vaxduken som jag kommer att sätta som ett draperi för (alltså under skivan om ni fattar). Jag tror det blir ganska bra..


Vaxduken i närbild. Tror den kan pigga upp tvättstugan lite..

Sen tänkte jag köpa in en liten billig radio att lyssna på när man hänger tvätten. Kanske några fina burkar att ha tvättmedel i också..Jag tror det blir bra när allt är klart. Det känns som jag har en bra grund nu när allt är målat vitt. Det blev så mycket ljusare därinne..varför har jag inte gjort detta tidigare frågar jag mig bara...

4 kommentarer:

  1. Oj vilken skillnad! Du är så duktig! Min tvättstuga är så liten och bara full med skitig tvätt... men i din skulle man ju nästan kunna sitta en hel dag och titta på när tvätten flänger runt i maskinen... =)

    SvaraRadera
  2. Hahaha.. tack Jeanikee, riktigt så kul är min tvättstuga inte, men lite bättre blev det i alla fall därinne med lite ny färg :)

    SvaraRadera
  3. Ja visst gör det mycket med färg. .vi hade oxå denna hemska gula färg i vårat första hus.. jag gjorde som du.. målade om =) superfint ! Gillar vaxduken ! Kram

    SvaraRadera
  4. Mycket snyggare, gult är fult! ;)

    SvaraRadera