torsdag 17 september 2009

Sovmorgon och loppisfynd

Vilken morgon vi hade i morse! Vaknade 07.45 och insåg att vi hade försovit oss. Flyger upp ur sängen och väcker barnen inklusive Oscar som sov fortfarande! Stressar som en tok för att hinna göra i ordning mig och alla barnen samt få i dem lite frukost och skjutsa dem till skolan som börjar 08.20. Vi hinner precis i tid.

Just då inser jag att Linus skall på utflykt idag med klassen. Jag vänder bilen och kör 180 hem igen för att försöka hitta något som Linus kan ha med sig att fika. Lite juice hittar jag och några riskakor som jag kastar jag ner i en påse. Stöter lilltån i kylskåpsdörren så jag svär rakt ut!!! Oscar sitter under tiden fastspänd i bilen och jag hör hur han grinar. Skyndar som en tok, letar något att ha juicen i. Råkar av misstag välta ut en tallrik med barngröt. Den åker ner på golvet och gröt stänker upp på köksluckorna. Orkar inte bry mig om det just då. Hittar en flaska som jag fyller med juicen. Springer ut till bilen som står på tomgång på garageuppfarten. Oscar är ledsen så jag stoppar in hans napp i munnen och kör sedan i 180 tillbaka till skolan med fikat. Jag hann precis i tid, puh!

Ja, sedan var det bara hem och lägga i säng Oscar som var trött. Medans han sov så passade jag på att måla taket i tvättstugan. När jag precis hade målat klart så vaknade Oscar och då var det bara att göra lunch, och sedan åkte vi till stan för att helghandla. Brevid affären så var det en loppis och titta vad jag köpte till Oscar för 20 kronor!

20 kronor för bord och stol, som hittat! Det kommer att bli perfekt på Oscars rum. Jag funderar bara på om jag skall måla om bordet eller om det skall få vara den här färgen..hmm...

Svåra val här i livet ;)

Nu väntar Ida på att bli skjutsad till innebandyn. Måste kila!

Vi ses sen..

3 kommentarer:

  1. Kommer det fler bilder??? ;) De är jättefina!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag råkade publicer innan jag skrivit texten, det blir sådär då man är stressad. Nu skall vi se om det här blev rätt :)

    SvaraRadera
  3. Superbra! Låt färgerna vara tycker jag :)

    SvaraRadera