söndag 20 september 2009

Oscars i nytt rum och heta räkor..

Nu har vi flyttat Oscar ut från vårt sovrum och till ett eget rum. Det är väl inte så mycket att visa egentligen eftersom det inte alls är gjort i ordning där. Tanken är att det skall bli lite roligare på väggarna och en stor mjuk matta på golvet mm. Vi har egentligen bara ställt in hans saker i rummet. Det mesta möblerna är loppisfynd faktiskt..

Nåväl, så här ser det ut nu i alla fall. Han har sovit bara bra första natten..

Bordet och stolen som jag köpte för 20 kronor häromdagen..

Lite saker och ett skinn för att det skall bli lite mjukare på golvet. Hyllan har jag också fyndat på loppis. Jag tror jag betalade 15 kronor för den. Den var då grön men med lite vit färg så blev den ganska bra..


Gillar ni räkor så skall ni prova den här räkgrytan som är en favorit i vårt hem.
Man behöver:
Räkor
Purjolök
Paprika (i två färger)
2dl Grädde
2dl Creme fraiche
ca ½- 1 dl Chilisås ( beroende på hur mycket räkor man har)
Curry
Tabasco
Lite citronsaft
Salt och peppar
Stek grönsakerna med curry. Slå på grädde, creme fraiche, chilisås, lite tabasco, salt, peppar och lite pressad citron. Låt puttra. På slutet lägg i skalade räkor. Servera med ris eller pasta och gärna ett vitlöksbröd till. Det är såå gott!!
Så här ser det ut där jag sitter och bloggar nuförtiden. Stolen skall vara en annan och sladdarna skall gömmas undan, med annars är jag så nöjd med att äntligen fått flytta datorn till det rum som vi gjorde i ordning för ett år sedan!

Idag väntar simskola och innebandy träningar men annars blir det nog en ganska lugn söndag hos familjen.
Må så gott kära vänner!

3 kommentarer:

  1. Vad fint ni har hemma hos er... Jag önskar det blev lite ordning här också... Suck vet inte vart jag ska börja bara...

    SvaraRadera
  2. Najs najs ! ååh va kul och få fixa Oscars rum. Så snyggt det blir i data rummet. Julia får ett eget rum när någon bygger ut vårt hus.. men när? år 2090 kanske =) finns inga rum kvar åt henne i huset =)HA en superskön söndag !

    SvaraRadera
  3. Det blir jättefint i Oscars rum. Du gör riktiga kanonfynd på loppis ser jag. Kanske något att ta efter.

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera