fredag 4 september 2009

Shoppingen som gick snett..

Häromdagen så skulle jag till staden för lite shopping. Om några veckor skall jag börja jobba och det passar inte att hasa omkring i mysbrallor på arbetet, så lite klädinköp var högst nödvändigt.

Men det gick som det alltid går när jag skall shoppa. Jag spenderar pengar, men inte till mig själv. Vad är det för fel på mig!! Jag kanske måste gå i terapi för att lära mig hur man gör när man går på stan utan att köpa något till ungarna. Ändå gnäller jag ofta över att jag inte har några kläder att ta på mig, vad less jag blir på mig själv..

Jag får väl skylla på att det inte är så lätt att prova kläder med en liten bebis med sig.

En sak som jag kom hem med var detta riddarborgstält till Oscar. Tänkte att det kommer att bli jättemysigt att ha på hans rum när det är färdigt. Under tiden så får de ha sin plats mellan köket och vardagsrummet. Det måste väl få synas att det bor tre barn i det här hushållet, eller hur!

(Som om det inte gjorde det annars med 5000 leksaker överallt ;)

De stora barnen har myst inne i tältet, Ida och hennes kompis har haft affär där inne idag och Oscar fullkomligt älskar att vara därinne, så det var nog inte så tokigt köp i alla fall.. :)

Här kommer en liten film från ikväll på en glad Oscar, så ljudet på för barnskratt är väl bara det bästa som finns!



Nu skall vi få hjälp med att dra el till det nya kontoret och sen skall vi flytta datorn. Då kan vi äntligen börja flytta in Oscar i ett eget rum, tjoohoo!! Det blir super!

Återkommer med lite uppdateringar om det framöver, och så skall ni få se min fina skylt som jag köpte till hallen .......ja, och så blir det väl en hel massa annat svammel som vanligt :)
--------------------------------------------------------------------------------------
Må så gott kära vänner!
(Skickar lite friska baciller till kära vännen P som är sjuk. Här kommer de poff!! poff!!)

2 kommentarer:

  1. Tack för dom bacillerna, hoppas att det hjälper... vi får snabbt bestämma en ny dag för elen, tokigt att jag skulle bli sjuk :( //Petra

    SvaraRadera
  2. Det är sånt som händer, se till att bli frisk ny först!!

    /Uwis

    SvaraRadera