söndag 27 september 2009

Jag måsta bara få berätta..

Hej hopp!

Nu är det söndagkväll och helgerna går ju alldeles för fort! Jag har verkligen haft en toppen helg.
Tänk vad man uppskattar att få gå ut och äta gott, i lugn och ro, utan att man skall springa och torka någon i rumpan precis när man äter middag. Eller att det ringer i telefonen (hos oss ringer det jämt när vi äter middag) så man måste gå och svara just när man satt sig. Att bara kunna sitta ner och prata lugnt utan att bli avbruten hela tiden. Så himla skönt!! och dessutom få äta god mat och dricka gott vin till. Ja, ni fattar.. man uppskattar verkligen dem där stunderna.

..och att få sjunka ner i en biofåtölj med en egen godispåse som är bara min, och försvinna in i en bra film. Jag tror jag uppskattar sådant mer nu, än innan jag hade barn. För då kunde man göra det närsom hellst. Då var det inte så speciellt, men nu är det lyx.

Jag tänkte också på att efter att ha varit gravid i nio månader och sedan ammat i nästan åtta månader. Vilken frihet jag har nu! Jag kan vara borta hemifrån, och jag kan äta och dricka som jag vill och någon annan kan ha Oscar. Det hänger inte på mig hela tiden och det är så skönt!

Nu kanske någon tycker att jag sitter här och skryter över att mitt liv är så perfekt och underbart osv. Men så är det inte. Det går upp och ner för mig också. Det är bara det att jag just nu uppskattar min frihet så himla mycket. Att jag KAN åka iväg.. och när jag gör det så blir jag så glad!

..och sen blir man glad när man kommer hem också och får pussa på sina barn igen...

En glad nyhet är också att vi har varit och köpt en bärbar dator så nu blir det lättare för mig att blogga när vi tex åker ut med husvagnen :)

Så nu blir ni inte av med mig så lätt! Inte ens då jag är bortrest så slipper ni undan..haha!

I morgon är det måndag och sista veckan för mig att vara hemma med Oscar!!!!!!!!
Var bara lugn kära vänner, jag är säkert mitt gamla vanliga sura jag då.

Låt mig bara få vara lite glad ikväll.

Nu skall jag inte säga ordet glad igen..

:)

Puss!

3 kommentarer:

  1. Tycker det låter underbart! =) Man behöver vara glad, och man behöver vara sur och grinig för att just uppskatta det positiva, annars tar man bara allt för givet...

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen värd en helkväll med gubben. Den bästa mamman blir man efter en paus från barnen.

    //Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Duuu är sååå underbart ärlig ! Gillar verkligen dina inlägg... Man måste få berätta att det är bra i livet att man mår bra.. och vice versa. Det är viktigt. Det är bara dom som är avis för att man har ett upp och ner dagars liv.. som fäller dumma kommentarer =)) Hmm nepp, måste släppa loss bloggbitchen i mig =) hehe, Kram till dig !

    SvaraRadera