måndag 7 september 2009

Sjukstuga

Som ett brev på posten, när skolorna börjar så börjar förkylningarna komma. Oscar drabbas förstås hårdast med feber och en rejäl snuva. Stackars lillgubben!

Mannen är i skogen och jagar älgar hela veckan så jag och barnen är solo några dagar. Jag får hoppas att ingen annan blir sjuk. Ida klagade igår över ont i magen men jag tror det var allt klorvatten hon drack på simskolan.

Hon har föressten redan fått en "bästis" där. En annan flicka som heter Ida. De lånar ut Hello -Kitty duschkräm till varandra, sitter brevid varandra vid samlingen osv. Det behövs inte mer än att man heter likadant och är lika gamla så blir man bästisar :)
Nu skall jag duscha och sen sätta mig i soffan och ta det lite lugnt. Det gäller att passa på när bebisen sover.
Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Usch för att vara sjuka.. hoppas vi, eller Sophia iaf, klarar oss här. Jag har känt mig lite smådassig, typ som när en förkylning är på G, i över en vecka nu och jag hoppas att det aldrig bryter ut.

    SvaraRadera