söndag 6 september 2009

Störningar i kommunikationen

Jag och mina barn förstår varandra inte alls. Här är två exempel ur vardagen:

Ida får en morot av mig.

Ida: Vems är moroten?
Jag: Din.
Ida: Ja, men vems är den?
Jag: Din morot.
Ida: Ja, men VEMS är den?
Jag DIIN!
Ida ganska irriterat: Ja, jag vet!! Men VEMS är den?
Jag: Jag har ju sagt den är är din..
Ida: Ja..men du fattar ju ingenting, vem har planterat den!!!!
Jag: Jaha.. du menar så...jag vet inte...
Ida: Du fattar ju ingenting..


Linus letar sina benskydd.

Linus: Var är mina benskydd!!
Jag: I nedersta lådan i hallen.
Linus: Var??
Jag: I nedersta lådan.
Linus: VAR??
Jag: I hallen..
Linus: Jamen var där då?
Jag ganska irriterat: I nedersta lådan, vad är det du inte fattar!!
Linus irriterat: Jamen i vilken låda!!
Jag: I hallbyrån, det finns ju inga andra lådor..
Linus: Men säg det då!!

Suck...jag och mina barn kan inte alls kommunicera!

1 kommentar: