måndag 28 september 2009

Min fina killar..

Berättade jag föressten att den är nära nu, att Oscar skall börja gå. I lördags tog han flera steg och likadant idag. Det kan inte vara mer än högst ett par veckor bort så går han. Han måste bara våga prova lite mer. Oscar blir 10 månader i morgon och är väldigt lik sin storebror, både till utseende och hur han utvecklas. Linus var precis som Oscar då han var liten.

Det skiljer åtta år mellan Linus och Oscar men jag hoppas ändå att de kommer att ha glädje av varandra. Åtminstone i vuxen ålder. Jag tänker då den ena är 20 och den andra 28 så kanske det inte spelar så stor roll, åldern alltså.

Just nu så har Linus i alla fall väldigt stor glädje av sin lillebror. Linus kan jag lita på till 100% att han tar hand om Oscar. Det finns ingen som är mer mån om Oscar än Linus. De är bröderna bus..lillbus och stor bus. De är lillchefen och stor chefen. De är bästisar och dem har ofta kul ihop. Linus kan trösta Oscar när han är ledsen, och Oscar lyser upp och blir så glad när han ser Linus ansikte.

Här är dem för snart 10 månader sedan..

Här är dem idag, visst kan ni se att dem är ganska lika varandra..

(Haha.. ser ni Ida i ena hörnet)
Mina fina barn..
Nu skall jag fortsätta pyssla lite, här byts det gardiner och skruvas ihop Ikea saker för fullt. Ni får väl se när allt blir färdigt.
Kram på er så hörs vi en annan dag.

2 kommentarer:

  1. Hej vännen, de är ju oerhört lika till utseendet, Oscar och Linus. Visst känns det bra att barnen har syskon som de kan ha glädje av? Känns inte riktigt lika kul när de bråkar, då känns det som om man har 30 barn hemma istället för 3.

    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Linus och Ida bråkar ibland så jag får frispel här hemma! Än har inte Oscar börjat bråka med sina syskon men det kommer säker bli en del sammandrabbningar när han är äldre.

    Du har ju världens snällaste barn Anna-Karin så jag vet inte vad du pratar om. Tycker dina alltid verkar uppföra sig!

    /Kram U

    SvaraRadera