lördag 12 september 2009

Vitaminer och en ny bil

Så här börjar vi alltid morgonen. Alla tar sin vitamintablett. Ja, vi äter ju frukost också men just under vinterhalvåret så tror jag att det kan behövas lite tillskott av vitaminer. Som ni märker så har inte mannen någon tablett, men han börjar morgonen med kaffe och en snus istället! ..
(Lugn.. jag skojar bara ;)


Jag är älgjakts änka den här veckan och jag och barnen åkte ner till stan för lite skoinköp. Idag var det nya innebandyskor som behövdes. Det verkar som om barnen alltid behöver skor, (stövlar, vinterskor, inneskor mm) det är alltid någon som behöver skor!

Vi var även in på Barnens hus och köpte lite småsaker. Oscar fick den här bilen och den blev genast en succé. Bra med syskon ibland som aldrig blir less på att styra honom runt..


Snorig och förkyld kan man behöva muntras upp med något kul..

Ja, sen gick det lite för fort i en kurva och då är det bra med en storebror som kan trösta när mamma håller på med middagen...


Idag blir det lasange och det går himla smidigt och lätt att göra när man köper färdig ostsås. Det passade bra när man inte har så mycket tid att stå vid spisen...

Ganska glad kille, trots att han inte är riktigt pigg.

Nu steg mannen precis in genom dörren med en massa kött som skall in i frysen. Jag minns när man var liten och mamma och pappa stod och malde köttfärs och paketerade en hel kväll när de hade fått älgkött. Det var blodigt och det luktade rått kött i hela köket. Man ville inte se en köttbit på flera dagar efter det. Nu är det ganska smidigt för när mannen kommer hem har han redan fixat allt så det är bara att lägga in köttet i frysen. Det är väl olika hur man är van med sådant men för mig är det inget konstigt...
Nu verkar lasangen klar så nu skall jag slänga ihop en sallad och sen får vi äntligen äta.
Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Vill bara säga att jag gillar dina inlägg så fantastisk mycket.. KÄnner verkligen hur du mår eller känner på något konstigt vis.. =)
    Kram ! P.s.
    Vilken fin bil han fick.. hmm Undra om Julia ska få en sådan.. Förresten så fick hon sitt första riktiga blåmärke i pannan idag.. dunk ner i klinkers golvet.. ja ja någon gång ska det vara den första.
    kram igen..

    SvaraRadera
  2. Tackar, vad roligt att höra .. ja inte att Julia har fått en bula alltså utan att du gillar vad jag skriver!Jag kikar alltid in på din blogg också även om jag inte alltid kommenterar. Du gör så fint hemma!

    Här ramlas det också en del, Oscar är blå lite här och var. Inga allvarliga saker än så länge i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Hej vännen, din blogg är beroendeframkallande, går inte att vara utan den en enda dag :-))
    Thor har en likadan bil som Oscar fått - en klar favorit!! Jag hör ryktesvägen att du är efterlängtad tillbaka på jobbet. Längtar du?

    Kramis
    Anna-Karin

    SvaraRadera